۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز:

پدافند غیرعامل در کشور ما مغفول واقع شده است

پدافند غیرعامل در کشور ما مغفول واقع شده است

کرج- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در کشور ما مغفول واقع شده است، گفت: هرچه از آن غافل شویم، ضربه‌های مهلک و جبران ناپذیری به ما وارد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن هاشمی ظهر دوشنبه در همایش پدافند غیرعامل رسانه‌ای که در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در کشور ما مغفول واقع شده است، گفت: پدافند غیرعامل یک موضوع زیربنایی و ریشه‌ای است که هرچه از آن غافل شویم، ضربه‌های مهلک و جبران ناپذیری در حین کار و اهداف مدنظر به ما وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: پدافند غیرعامل مانند نقشه راه و سنگ بنای یک ساختمان است که اگر این سنگ زیرین محکم، استوار و صاف بنا شود، هرچه این ساختمان بالا برود مشکلی پیش نمی‌آید اما اگر سنگ بنای این ساختمان کج باشد، سازه موردنظر تا ثریا کج خواهد رفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز با اشاره به قدمت حدود ۳۵۰ ساله پدافند غیرعامل در کشورهای پیشرفته دنیا بیان کرد: برخی کشورها وزارت پدافند غیرعامل دارند اما در ایران با وجود منابع سرشار، دستورالعمل‌های متفاوت و نظام نامه‌های گوناگون، اقدام عملیاتی برای پرداختن به این نوع پدافند انجام شده که جای بسی تأسف دارد.

هاشمی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که پدافند غیرعامل ۲۰۰ یا ۳۰۰ سال پیش به وجود آمده است زیرا از زمانی که جنگ اتفاق افتاد و آفند صورت گرفت، دفاع در مقابل آن انجام شد. پدافند به دو دسته عامل و غیرعامل تقسیم می‌شود که پدافند عامل را سازمان‌های نظامی و انتظامی بر عهده دارند و تاکنون نیز در این عرصه موفق بوده‌اند.

وی تصریح کرد: ایرانی که در روزگاری قادر به ساخت سیم خاردار نبود و کسی هم به آن سیم خاردار نمی‌داد، امروز به جایی رسیده که التماس می‌کنند به کشورهای پیشرفته و توسعه یافته پهپاد بدهد اما در پدافند غیرعامل که مردم محور است هنوز با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم هرچه زودتر با حمایت آحاد مردم و مسؤولیت دغدغه مند مرتفع شود.

کد خبر 5982503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha