۱۲ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۲

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری:

به دنبال ورود ناوگان جدید در چهارمحال و بختیاری هستیم

به دنبال ورود ناوگان جدید در چهارمحال و بختیاری هستیم

شهرکرد-معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: دولت در تلاش است ناوگان جدید وارد سیستم کند اما به دلایل بروکراسی‌های اداری این امر محقق نشده است.

حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کمبود در ناوگان حمل و نقل عمومی این استان اظهار کرد: سازمان حمل و نقل به‌عنوان متولی صدور مجوز شرکت‌های حمل و نقل مسافر فعال است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های بخش خصوصی با جذب سرمایه‌گذار، اتوبوس و راننده فعال هستند، متأسفانه طی چند سال گذشته با توجه به بحث کرونا تعداد مسافر کاهش یافت و بخشی از ناوگان وارد بخش خصوصی شد.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در حال حاضر متوسط روزانه ۳۰ اتوبوس در ناوگان در تردد بود.

مالکی بیان داشت: ۲۴۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان تردد داشتند، اما در حال حاضر به نصف رسیدند و این مشکل در کل کشور وجود دارد و اتوبوس‌ها از ۱۵ هزار دستگاه به ۷ هزار ۵۰۰ دستگاه کاهش یافته است.

وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که هزینه با درآمد هم‌خوانی ندارد و این یکی از دلایل انتقال اتوبوس‌ها به بخش خصوصی است.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دولت در تلاش است ناوگان جدید وارد سیستم کند اما به دلایل بروکراسی‌های اداری این امر محقق نشده است.

مالکی خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها در حال انجام است تا تعدادی ناوگان وارد سیستم شود و با ورود این ناوگان بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک‌سری از تسهیلات که قبلاً در اختیار رانندگان قرار داده می‌شد قطع شده و این هم یکی از دلایل بروز چنین مشکلی است.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مشکل استانی نیست و همه کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اما مشکلات هم در سطح استان و هم در سطح کشور مطرح شده و در حال پیگیری است.

مالکی اضافه کرد: برای جبران بخشی از هزینه‌های ناوگان بحث حمل بار را نیز مطرح کردیم چراکه ادامه کار با کرایه برای رانندگان و مالکان مقدور نیست.

کد خبر 5982936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha