۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳

تشدید آلاینده‌ها؛

کیفیت هوای سمنان بازهم کاهش یافت

کیفیت هوای سمنان بازهم کاهش یافت

سمنان- نگاهی به سامانه‌های سنجش آلاینده‌های سازمان حفاظت از محیط زیست نشان می‌دهد که بازهم شاهد افت کیفیت هوای سمنان و مراکز صنعتی غرب استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص آلودگی همزمان با ظهر سه شنبه دوازدهم دیماه ۱۴۰۲ در مرکز استان سمنان عدد ۱۲۹ را نشان می‌دهد که به کاهش کیفیت هوا منجر شده است. کارشناسان علت این پدیده را وارونگی هوا و همچنین آلاینده‌های صنعتی به خصوص در غرب استان می‌دانند.

در حالی شاخص آلودگی هوا در سمنان ۱۲۹ و در گرمسار ۵۹ است که این شاخص باید بین صفر تا ۵۰ باشد تا بتوانیم هوا را پاکیزه بنامیم. شرایط وارونگی و تشدید آلاینده‌ها طی دو روز اخیر در سمنان تا کار گروه اضطرار آلودگی هوای استان سمنان نشست اضطراری برگزار کند اما تا زمانی که جلوی آلودگی هوا از سوی صنایع مستقر در استان سمنان گرفته نشود، به نظر نمی‌رسد جلسات از این دست مفید باشند.

بررسی وضعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا همچنین نشان می‌دهد که هوای سمنان برای گروه‌های حساس شامل بیماران قلبی و عروقی، تنفسی، بیماری‌های مزمن، سالمندان و بانوان باردار و… نسبتاً خطرناک است.

همانطور که معاون عمرانی استاندار سمنان که دبیر کارگروه آلودگی هوای استان هم محسوب می‌شود، اعلام کرد: بررسی وضعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نشان از آلودگی هوا در سمنان، گرمسار و شاهرود دارد لذا از سالمندان و گروه‌های حساس و بیماران می‌خواهیم که از منزل حدالامکان خارج نشوند.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: یکی از مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان سمنان ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در شهر سمنان و در فضاهای روباز است همچنین فعالیت در حیاط مدارس سمنان نیز با محدودیت روبرو شده است.

وی افزود: کاهش استفاده از خودروهای شخصی و تک سر نشین و مقابله پلیس راهنمایی و رانندگی با خودروهای فرسوده و دودزا از دیگر مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان سمنان بوده است.

به نظر می‌رسد که فعالیت کارخانه‌های صنعتی به خصوص در غرب استان سمنان مهمترین مقصر شرایط کنونی باشد که می‌بایست در خصوص کاهش آن، برنامه‌ای را در دستور کار قرار داد.

کد خبر 5983185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha