۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸

آغاز به کار دبیرخانه تاریخ شفاهی جمعیت هلال‌احمر

آغاز به کار دبیرخانه تاریخ شفاهی جمعیت هلال‌احمر

دبیرخانه تاریخ شفاهی جمعیت هلال‌احمر با هدف ثبت، ضبط، حفظ و نگهداری اسناد، گزارش‌های اقدامات، دستاوردها، فعالیت‌ها و امدادرسانی‌های هلال‌احمر در ادوار مختلف، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه تاریخ شفاهی هلال‌احمر به عنوان بزرگ ترین نهاد امدادی کشور و عضوی از نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر که در داخل کشور و در برخی موارد در دیگر مناطق جهان به فعالیت‌های امدادی و بشردوستانه مشغول است، آغاز به کار کرد.

جمعیت هلال‌احمر بر اساس وظایف بین‌المللی خود و همچنین اساسنامه مصوب این نهاد، در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به نجات و امدادرسانی به مصدومان و قربانیان این حوادث کمک می‌کند.

این جمعیت دارای معاونت‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های زیرشاخه متعددی است که طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرد.

هلال‌احمر در ادوار گذشته در اتفاقات بزرگی که در سرنوشت مردم تأثیرگذار بوده حضور و مشارکت داشته؛ از جنگ تحمیلی و زلزله رودبار و بم گرفته تا سیل سراسری سال ۹۸ و بسیاری دیگر از حوادث ملی و بین‌المللی.

در همین راستا، دبیرخانه تاریخ شفاهی جمعیت هلال احمر در این جمعیت فعالیت خود را آغاز کرده است تا با ثبت، ضبط و حفظ و نگهداری اسناد گزارش‌ها و اقدامات و امدادرسانی‌ها، به نقاط عطف و ضعف این نهاد پرداخته و همچنین درس‌ها و تجربیات این اقدامات را در اختیار آیندگان قرار دهد.

دبیرخانه تاریخ شفاهی جمعیت هلال‌احمر با هدف ثبت، ضبط، حفظ و نگهداری اسناد، گزارش‌های اقدامات، دستاوردها، فعالیت‌ها و امدادرسانی‌های جمعیت هلال‌احمر در ادوار مختلف، آغاز به کار کرد.

کد خبر 5983475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha