۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶

اعلام زمان اولین جلسه دیوان دادگستری بین‌المللی علیه اسراییل

اعلام زمان اولین جلسه دیوان دادگستری بین‌المللی علیه اسراییل

زمان اولین جلسه دیوان دادگستری بین‌المللی برای رسیدگی به اتهام ارتکاب نسل کشی فلسطینیان مظلوم در غزه از سوی رژیم صهیونیستی در روزهای آتی تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه صهیونیستی هاآرتص، اولین جلسه دیوان دادگستری بین‌المللی (ICJ) برای رسیدگی به اتهام ارتکاب نسل کشی فلسطینیان مظلوم توسط رژیم صهیونیستی به زودی برگزاری می شود.

بر اساس اعلام این رسانه، اشغالگران قدس در حال بررسی انتصاب یک قاضی به نمایندگی از خود در دیوان دادگستری بین‌المللی در این خصوص هستند.

این رسانه بدون ارایه اطلاعات و جزییات بیشتری در ادامه اضافه کرد: اولین جلسه دادگاه قرار است هفته آینده برگزار شود.

بر اساس اعلام رسانه صهیونیستی هاآرتص، طبق رویه یک کشور متهم می‌ تواند یک قاضی را به ۱۵ قاضی دادگاه اضافه کند. آفریقای جنوبی هم به عنوان مطرح کننده این شکایت می تواند همین کار را انجام دهد.

از سوی دیگر، المیادین اعلام کرد که تاریخ اولین جلسه دیوان دادگستری بین‌المللی برای رسیدگی به نسل کشی رژیم اسراییل علیه مردم فلسطین در غزه روز پنجشنبه هفته جاری تعیین شده است.

بر اساس بیانیه دادگاه لاهه، در شکایت آفریقای جنوبی آمده بود که رژیم اسراییل اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.

این خبر در حالی رسانه ای شد که اشغالگران قدس پس از اقدام آفریقای جنوبی به طرح شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری به این کشور حمله کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح شکایت آفریقای جنوبی مدعی شده بود: ادعای آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بی اساس است.

این وزارتخانه با طرح این ادعا که رژیم اسراییل با حماس می‌جنگد نه مردم غزه، مدعی شده بود: آفریقای جنوبی با یک گروه تروریستی همکاری می‌کند که خواستار نابودی ما است.

کد خبر 5983513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha