۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵

استاندار ایلام مطرح کرد؛

برنامه‌های پُرنشاط در شهرستان های ایلام برگزار شود

برنامه‌های پُرنشاط در شهرستان های ایلام برگزار شود

ایلام-استاندار ایلام گفت: بازی‌های بومی و محلی و برنامه‌های پُرنشاط با اولویت شهرستان‌های پُرخطر استان از نظر آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا عصر روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و شورای اجتماعی استان گفت: آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید برای کاهش آن همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی با هم‌افزایی و هم‌فکری پای کار بیایند.

وی با بیان این‌که گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه یکی از اهداف دشمن و جبهه‌ی استکبار است، افزود: دشمن با پمپاژ ناامیدی بین نوجوانان و جوانان سعی دارد آنان را از امید به آینده و زندگی، دل‌سرد کند و با آموزش روش‌های مختلف خودکشی در فضای مجازی، سعی دارد جوانان را به خودکشی که یکی از گناهان کبیره و همواره در قرآن و توسط ائمه‌ی معصومین علیهم‌السلام نکوهش شده است را ترغیب کند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر برقراری نظام پیشنهادات و استفاده از نظرات صاحب‌نظران و محققان در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه بحث خودکشی، خاطرنشان کرد: لازمه‌ی هر سیاست‌گذاری داشتن آمار و اطلاعات است و با آمار و اطلاعات می‌توانیم سیاست‌گذاری کنیم و تصمیماتی مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اتخاذ کنیم.

استاندار ایلام با تاکید بر فضاسازی محیطی سطح شهرهای استان، تصریح کرد: فضای سطح شهر باید طوری مدیریت شود که برای همه نشاط آور باشد و در چارچوب قانون، صدا و سیما برای ایجاد نشاط و دستگاه‌های فرهنگی نظیر ارشاد در مناسبت‌های مختلف با اجرای برنامه‌های متنوع و فرح‌بخش چون تئاتر موجب نشاط در بین مردم جامعه شود.

تهیه بسته‌های متنوع فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی تاکید کرد: تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان و دستگاه‌های فرهنگی با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله اردوهای دانش‌آموزی می‌تواند بین دانش‌آموزان شور و نشاط اجتماعی ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر تهیه‌ی بسته‌های متنوع فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه، عنوان کرد: به دلیل تعدد آسیب‌های اجتماعی نمی‌توانیم یک نسخه‌ی واحد برای همه‌ی آن‌ها تهیه کنیم.

وی در ادامه از طلاب و روحانیون، تریبون‌داران و رسانه‌ها خواست مجازات گناه کبیره خودکشی را گوش‌زد کنند تا مردم بیشتر با پیامدهای آن آشنا شوند.

استاندار ایلام بر تاکید بر این‌که همه دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنند، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما، وظیفه‌ی نشاط اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی نیز وظیفه‌ی مداخله دارد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه و تبلیغات اسلامی نیز با استفاده از آموزه‌های قرآنی، تعمیق باورهای دینی و معرفت‌افزایی وظیفه‌ی امیدآفرینی و نشاط در جامعه را دارند.

بهرام‌نیا با تاکید بر نقش مشاوران در کاهش اقدام به خودکشی و خودکشی، یادآورشد: مشاوران نقش بسیار مهمی دارند و می‌توانند از بروز بسیاری از خودکشی‌ها جلوگیری کنند که در این راستا نیاز است تعداد مشاورین استان افزایش یابد و بیش از گذشته از ظرفیت آنان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: مشاوران به دانش‌آموزان مهارت حل مسئله را بیاموزند و با دعوت از والدین دانش آموزان در معرض خطر خودکشی، برای آن‌ها نیز کلاس‌های توجیهی و آموزشی برگزار کنند.

کد خبر 5983636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha