۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۵۱

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بجستان اعلام کرد؛

مشارکت ۸۲ درصدی بجستانی‌ها در پویش ملی سلامت

مشارکت ۸۲ درصدی بجستانی‌ها در پویش ملی سلامت

بجستان- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بجستان گفت: حدود ۸۱.۸ درصد بجستانی‌ها در پویش ملی سلامت غربالگری شدند.

محمد قادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود ۸۱.۸ درصد بجستانی‌ها در پویش ملی سلامت غربالگری شدند، اظهار کرد: بسیج غربالگری و بیماریابی دیابت و پرفشاری خون با عنوان پویش ملی سلامت برای همه افراد بالای ۱۸ سال در حال اجراست.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بجستان با بیان اینکه جمعیت هدف شهرستان بجستان در این طرح، ۲۳ هزار و ۷۳۵ نفر تعیین شده است، بیان کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب وزارت بهداشت، تاکنون ۱۹هزار و ۴۳۵ نفر از بجستانی‌ها در این طرح مشارکت کرده‌اند که معادل ۸۱.۸ درصد جمعیت هدف در این طرح است.

وی تصریح کرد: بر اساس نتایج غربالگری تا کنون ۲۰۱۶ نفر پیش دیابت و ۳۸۳۷ نفر پیش فشار خون در جمعیت هدف تحت پوشش این شهرستان شناسایی شده‌اند که نیاز به اصلاح سبک زندگی و مراقبت بیشتر دارند.

قادری افزود: در راستای اجرای این طرح ۱۱۶ نفر مشکوک به ابتلا به بیماری دیابت و ۲۳۹ نفر مشکوک به بیماری فشارخون بالا شناسایی شده‌اند که تا این لحظه از بیماری خود اطلاع نداشته‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بجستان از افرادی که تاکنون موفق به شرکت در این پویش نشده‌اند دعوت کرد با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت و انجام آزمایش رایگان فشار و قندخون، نسبت به وضعیت سلامتی خود آگاه شوند.

کد خبر 5983640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha