۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴

رییس کل دادگستری اردبیل:

صلح و سازش نتیجه مناظره و گفت‌وگو است

صلح و سازش نتیجه مناظره و گفت‌وگو است

اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: صلح و سازش در سایه گفت‌وگو و مناظره به دست می‌آید و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر پنجشنبه در هشتمین همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی در اردبیل، اظهار کرد: علما، روحانیان و پژوهشگران برگزیده کشور و جهان اسلام در این رویداد گرد هم آمدند تا فصل مشترک صلح و سازش را که در سایه گفت‌وگو و مباحثه به دست می‌آید، مورد توجه و دقت نظر قرار دهند.

وی آغازگر مناظره و مباحثه علمی و سازنده را امام رئوف علی‌بن موسی‌الرضا معرفی کرد و گفت: امام رضا (ع) با شکل دادن مناظره و گفت‌وگوی سازنده سعی کرد تا امت اسلامی را به این سمت سوق دهد که با فهم مشترک می‌توان بسیاری از آسیب‌ها و دغدغه‌ها را رفع کرد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل اصلی‌ترین عناصر تشکیل دهنده جامعه اسلامی را توجه به ارکان هویتی و شخصیت‌ساز در مکاتیب دینی برشمرد و افزود: هر قدر با محوریت گفت‌وگو و مباحثه بتوانیم امور را به پیش ببریم به همان نسبت صلح، امنیت و آرامش در جامعه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو تصریح کرد: هر چند دشمن می‌خواهد در جهان اسلام با نفاق تخم تفرقه و دودستگی را بکارد اما باید مراقب باشیم تا در دام دشمنان و بیگانگان گرفتار نیاییم.

وی با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان خاطرنشان کرد: این حادثه نشانی از این تلاش دشمن برای ایجاد نفاق و دودستگی در بین امت اسلامی است که قطعاً نتیجه و ثمره‌ای جز از بین رفتن خود آنها محصولی را به دنبال نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام کثیرلو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امروز از ادیان و مذاهب مختلف در این رویداد گرد هم آمدند و همه این نمایندگان کلیمیان، مسیحیان و اهل تسنن حادثه تروریستی کرمان و به شهادت رسیدن عده‌ای از انسان‌های بیگناه را محکوم می‌کنند و بر این باورند ریشه همه این فتنه‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

رییس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: باید مراقب باشیم و با برخی رفتارها و بیان صحبت‌ها بهانه دست دشمن ندهیم چرا که امروز دشمن از هر طرف می‌خواهد امت اسلامی را تحت فشار و هجمه سنگین خود ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم نماینده ادیان و مذاهب مختلف با محکوم کردن حادثه تروریستی در کرمان بر وحدت و همگرایی امت اسلامی حول محور مقاومت در برابر بدخواهان تاکید کردند.

کد خبر 5985529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha