۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

انتقام از عاملان حادثه کرمان مطالبه همگانی است

انتقام از عاملان حادثه کرمان مطالبه همگانی است

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: امروز همه مردم مطالباتی دارند که اولین آن انتقام سخت از عاملان حادثه کرمان است؛ انتقام ما باید در راستای اهداف ما باشد و نباید هدف خود را فراموش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به تاثیر عمل فرزندان در سرنوشت والدین اظهار کرد: نباید فرزندانمان را رها کنیم و باید تلاش کنیم تا در مسیر الهی تربیت شوند و در برابرشان احساس مسوولیت داشته باشیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ابعاد مختلف حادثه تروریستی در کرمان پرداخت و عنوان کرد: این روزها شاهد حرکات خصمانه دشمن هستیم که بیانگر ذلت و ناتوانی دشمن است.

وی با اشاره به ترور فرماندهان ارشد حماس در لبنان، فرماندهان ارشد حشد الشعبی در عراق و ترور زائران و دوستداران شهید سلیمانی در ایران تصریح کرد: اینکه چرا در لبنان و عراق رهبران نیروهای مقاومت و در ایران زائران شهید سلیمانی هدف ترور دشمن قرار گرفتند خود می‌تواند بیانگر این باشد که دشمن در ایران توان مقابله با نیروهای نظامی ما را ندارد و به همین دلیل به مردم عادی و عامه آسیب زد.

انتقام سخت در راستای اهداف کشور از مطالبات همگان است

مدرسی بیان کرد: امروز همه مردم ایران مطالباتی دارند که اولین آن انتقام سخت از عاملان این حادثه تلخ در کرمان است؛ انتقام ما باید در راستای اهداف ما باشد و نباید هدف خود را فراموش کنیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امروز مقاومت دو هدف اساسی دارد که یکی از آنها بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه به صورت کامل است و دیگری بازگرداندن خانواده‌های فلسطینی به سرزمین اصلی خود یعنی فلسطین است.

کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه‌های انقلاب هدف دشمن از حادثه تروریستی کرمان است

وی با بیان اینکه هر انتقامی باید در راستای صلب امنیت آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها باشد، گفت: جبران شکست‌های مفتضحانه خود در منطقه و بازگرداندن روحیه نیروهای از میدان خارج شده آنها، ایجاد ترس و دلهره در میان مردم و علاقه‌مندان به فرهنگ مقاومت، القای ناکارآمدی نظام اسلامی و نبود امنیت در کشور و تضعیف روحیه جلوداران امنیت کشور و ناامید کردن مردم از حضور در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه انتخابات در کشور اهدافی است که دشمن از ترور دوستداران شهید سلیمانی و فرماندهان نیروهای مقاومت داشت.

مدرسی با اشاره به وظایف مردم در روزهای سخت اظهار کرد: تواصی به حق و تواصی به صبر ابزار جهادی است که توده‌های مردم باید در روزهای سخت بیشتر از آن استفاده کنند.

با هر تفکر و قومیتی به عنوان یک ایرانی باید در برابر دشمن بایستیم

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امروز ممکن است عده‌ای اعتقاد داشته باشند که ما نباید درگیر مسائل منطقه‌ای شویم و این شبهه‌ای است که باید برای مردم شفاف‌سازی شود.

وی افزود: آنچه که امروز دشمن به دنبال آن است، فقط برای مبارزه با عراق و سوریه و لبنان و … نیست بلکه ایران است و تاکنون بارها به آن اقرار کردند، بنابراین وظیفه داریم که اگر به عنوان انسان آگاه ایرانی و یا منفعت طلب شخصی بخواهیم فکر کنیم در مقابل این حرکت‌های موذیانه بایستیم و ایرانی قوی داشته باشیم تا دشمن نتواند ملت ما و کشور ما را لقمه لقمه کند و ببلعد.

مدرسی تصریح کرد: یکی از مولفه‌های داشتن ایران قوی حضور پرشور مردم در تمام عرصه‌های مهم در کشور است و دشمن تلاش دارد تا با کمرنگ کردن این حضور مولفه ایران ضعیف را ایجاد کند.

کد خبر 5985936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha