۱۶ دی ۱۴۰۲، ۷:۱۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

مالیات پزشکان در تعرفه ها پنهان است/اجحاف در حق جامعه پزشکی

مالیات پزشکان در تعرفه ها پنهان است/اجحاف در حق جامعه پزشکی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، معتقد است که با تعرفه های دستوری نمی بایست از پزشکان مالیات گرفت.

رضا لاری پور، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جامعه پزشکی بر این باور است که وقتی تعرفه‌ها به شکل دستوری تعیین می‌شود، مالیات این تعرفه‌ها در درون آن نهفته و مستتر است. در واقع، می‌توان گفت که جامعه پزشکی، مالیات خود را پیشاپیش با این تعرفه‌ها داده است.

وی افزود: واقعیت این است که مالیات را بر درآمد می‌گیرند و آنچه در تعرفه‌های واقعی می‌بینیم؛ این است که ارائه دهندگان خدمت ضرر می‌کنند و خیلی از مطب‌ها تعطیل می‌شود و اتفاقات دیگری برای حرفه پزشکی رخ می‌دهد.

لاری پور تاکید کرد: وضع مالیات بر تعرفه‌های دستوری، عملاً معنی ندارد، چون مالیات را از درآمد می‌گیرند. اما، درآمد جامعه پزشکی دچار اشکال است و به نظر می‌رسد استفاده از جامعه پزشکی برای پایلوت برنامه‌های اقتصادی، خیلی درست نباشد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، با ذکر مثالی گفت: در بازار طلافروشی، قیمت‌ها دستوری نیست و هر لحظه و ثانیه دچار تغییر می‌شود و مالیات گرفتن از این صنف، طبیعی است. اما، اگر بخواهیم منصفانه به موضوع مالیات جامعه پزشکی نگاه کنیم؛ با تعرفه‌های غیرواقعی، در حق پزشکان اجحاف می‌شود.

وی افزود: برای گرفتن مالیات از درآمد پزشکان، باید تعرفه‌ها واقعی شود و یا اینکه مالیات نباید گرفته شود. زیرا، به گفته مسئولان سازمان امور مالیاتی، بعد از جامعه هتلداران؛ جامعه پزشکی در رده دوم بیشترین پرداخت کنندگان مالیات قرار دارند.

کد خبر 5986105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسن از تبریز IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      2 10
      چرا مگه تافته جدا بافته هستن؟
      • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
        6 1
        هستند مالیات برخی مشاغل ۳ درصد است ولی پزشکی از ۱۸تا۵۰ درصد است. متأسفانه مالیات تیم پزشکی بالاتر از مشاغل دیگر است و پلکانی است
    • حسن از تبریز IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      2 12
      سپاس از جنابعالی که چقدر به فکر این قشر محروم و بیچاره جامعه هستین واقعا ممنونم انشالله که کارتون به بیمارستان و دکتر ها نیفته ولی بیفته فکر نمیکنم این مقاله رو بنویسی.
    • نشمین IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 4
      فراموش نکنید ما با ۹۰ درصد پزشکان کاری نداریم و روی سخن ما همان ۶ درصد زبرمیزی بگیر هست واگر مبالغ زیرمیزی که از بیماران درسال می گیرند جمع آوری ومدیریت شود بودجه هنگفتی برای زیرساخت بیمارستانهاوکشور ورسیدگی به سایر پرسنل کادردرمان فراهم خواهد شد
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      6 0
      متأسفانه استهلاک دستگاه های پزشکی ،استرس شغلی و ساعات کاری را در نظر نمی گیرند ما نمی گوییم مالیات نگیرند حداقل اندازه بقیه بگیرند الان مالیات پلکانی در پزشکی باعث شده بسیاری از پزشکان رغبت نکنند در بیمارستان های دولتی کار کنند مالیات پزشکان از ۱۸ درصد شروع میشود تا ۵۰ درصد هم می‌رسد در حالیکه بقیه
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      5 1
      هر صنفی در ایران خودش برای خودش تعرفه تعیین می‌کند ولی گردن پزشکان پزشکان از همه باریک تر است چون برای تعیین تعرفه پزشکان خریداران خدمت یعنی دولت و بیمه ها تعیین کننده هستند ونظام پزشکی حق تعیین تعرفه ندارد وعجیب تر آنکه رسانه ها تیتر فراریان مالیاتی برای خوش حسابترین. صنف یعنی جامعه پزشکی میزنند!
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      4 2
      اجحاف ب پزشکان در نهایت بضرر بیمار تموم میشه چون قشر نجیبی هستند. زیر اینهمه فشار و هجمه دروغین فراریان مالیاتی کار می‌کنند اگرم عرصه تنگ شد بی. هیاهو مهاجرت‌ میکننداگر مثل طلافروشی‌ها یکهفته پزشکان اعتصاب کنند اونوقت میبینید که. چه فاجعه ای پیش میاد
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      4 0
      کشورهای دیگه چکار میکنند؟؟ حق ویزیت یه متخصص ۳۰۰تا۴۰۰ دلاره ولی بیمه ۹۰ درصدش را میپردازه اما معاینه وکار دقیق هم از پزشک میخاند اینطوری مردم سود می‌برند که هم فشارمالی ندارند هم خدمات پزشکی درستی دریافت می‌کنند اشکال ما کم کاری بیمه هاست
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      3 1
      طرح خوبیه فقط ظرفیت پذیرش پزشکی رو هم از حالت دستوری خارج کنید و بزارید بازار آزاد ظرفیت پذیرش رو تعیین کنه نه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی.
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 4
      خیلی از جوامع صنفی دیگه هم تعرفه هاشون دستوریه و مشخص شده و مالیات هم میدن
    • طاها IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 0
      کدوم مالیات همشون یاد گرفتن میگن پول نقد فقط