۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳

رستمی عنوان کرد؛

به روزرسانی بررسی پرونده‌های ثبت داروهای طبیعی و سنتی

به روزرسانی بررسی پرونده‌های ثبت داروهای طبیعی و سنتی

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بررسی پرونده‌های ثبت داروهای طبیعی، سنتی و مکمل در اتفاقی کم سابقه نسبت به دوره‌های گذشته به روز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رستمی، با اشاره به تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، گفت: تمام پرونده‌های باقیمانده از سال گذشته تا نیمه اردیبهشت سال جاری بررسی و اعلام نتیجه شده اند.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال با همت کارشناسان و رؤسای ادارات ثبت فرآورده‌های تحت نظارت؛ تمام پرونده‌های PMF باقیمانده از سال گذشته که نقص مستندات نداشتند، بررسی و اعلام نتیجه شده اند به طوری که از نیمه اردیبهشت سال جاری پرونده‌های مربوط به سال جاری در دست اقدام قرار گرفته اند.

رستمی همچنین اضافه کرد: پرونده‌هایی که نیاز به اصلاح داشته اند نیز به کارتابل مسئولین فنی شرکت‌ها عودت شده و پس از رفع نقص به سرعت بررسی خواهند شد.

به گفته وی، از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ تعداد ۷۹۰ پرونده جهت اخذ رأی به کمیسیون قانونی تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک ارسال و نتایج آن در تارنمای سازمان بارگذاری شده و صدور کد ثبت یا پروانه‌های آنها انجام و به اتمام رسیده است.

رستمی با اشاره به اینکه ۳۳۳ کد ثبت یا IRC برای مواد اولیه مورد استفاده در تولید فرآورده‌های نهایی تحت نظارت صادر شده است، گفت: میانگین تعداد پرونده‌های بررسی شده ۱۴۴ فقره در ماه بوده که در حال حاضر به ۴۳۷ فقره افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه برای پوشاندن جامه عمل به شعار سال از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد ابراز امیدواری کرد؛ با ادامه این روند نقش به سزایی در رونق هرچه بیشتر تولید و جهش انقلابی آن ایفا کنیم.

کد خبر 6108864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha