۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰

فرماندار شهرستان خدابنده:

نیازمند برخورداری از فضای کافی ذخیره گندم هستیم

نیازمند برخورداری از فضای کافی ذخیره گندم هستیم

زنجان-فرماندار شهرستان خدابنده گفت: به طور متوسط ۲۰۰ هزار تن گندم سالانه در این منطقه تولید می‌شود که به همین میزان نیز به فضای ذخیره‌ای این محصول استراتژیک نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی عصر جمعه در جریان دور دوم سفر استانی هیأت دولت به استان زنجان و در مراسم افتتاح طرح‌های مختلف در این شهرستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد، با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم، توجه به زیرساخت‌های توسعه‌ای شهرستان بوده است، افزود: این زیرساخت‌ها به لحاظ زیربنایی رشد خوبی داشته است.

وی با یادآوری اینکه شهرستان خدابنده جزو مناطقی از استان است که از استعدادهای درخشانی برخوردار بوده و باید این استعدادهای در مسیر درست پرورش یابد، اظهار کرد: علاوه بر این خدابنده در حوزه کشاورزی یکی از مناطق پیشرو در استان بوده و از این حیث دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در استان است.

این مسؤول از گندم به عنوان راهبردی‌ترین محصول کشاورزی این شهرستان یاد کرد و ادامه داد: گندم این شهرستان ۹۵ درصد به صورت دیم تولید شده و با وجود اینکه در بسیاری از مواقع شاهد بدترین شرایط آب و هوایی هستیم اما نیاز خانوارهای استان به این محصول تولید شده و ذخیره نیز می‌شود.

فرماندار شهرستان خدابنده با تاکید بر اینکه مردم این منطقه در مناسبت‌های سیاسی به ویژه صحنه‌های حساس نظام از جمله انتخابات حضوری پررنگ داشته‌اند و همواره از اتفاقاتی چون اغتشاشات سال گذشته اعلام انزجار کرده‌اند، تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان، رسیدگی به وضعیت راه‌های ارتباطی بوده و خواستار در اولویت قرار دادن این موضوع هستند.

تاراسی، میزان نفوذ گازرسانی در این شهرستان را ۹۸ درصد اعلام و عنوان کرد: متأسفانه این شهرستان در زمینه آب با مشکل مواجه بوده و می‌توان گفت که ۱۰۷ روستای این شهرستان با تنش آبی مواجه است، به همین خاطر یکی دیگر از مطالبات مردم این شهرستان، انتقال آب سد تالوار به این منطقه است.

کد خبر 5986277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha