صبح امروز؛

همایش ملی «تکنولوژی و فرهنگ» آغاز به کار کرد

همایش ملی «تکنولوژی و فرهنگ» آغاز به کار کرد

همایش ملی «تکنولوژی و فرهنگ: تاملات انتقادی با رویکردی فلسفی- تاریخی» صبح امروز (شنبه ۱۶ دی ماه) در سالن تمدن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش ملی «تکنولوژی و فرهنگ: تاملات انتقادی با رویکردی فلسفی- تاریخی» صبح امروز (شنبه ۱۶ دی ماه) با گزارش دبیران همایش علیرضا منجمی و غلامحسین مقدم حیدری آغاز به کار کرد و سپس با دو پنل با عناوین «زیست دینی و اخلاق تکنولوژی» با دبیری سید محمد تقی موحد ابطحی و «علوم اجتماعی و ارتباطات» با دبیری مالک شجاعی جشوقانی ادامه می‌یابد.

در دومین روز این همایش که روز یکشنبه ۱۷ دی ماه برگزار می‌شود ابتدا سخنرانی‌هایی با موضوع فلسفه انتقال تکنولوژی، نهاد به مثابه مصنوع اجتماعی، نسبت هوش مصنوعی و شهرسازی معاصر، تکامل، تکنولوژی و فرهنگ، فراسوی جامعه انضباطی: تأملی نو بر تکنولوژی و تکنولوژی‌های اعمال قدرت نزد فوکو انجام می‌شود و سپس دو پنل با عناوین «تاریخ تکنولوژی» با دبیری حنیف قلندری و پنل «طبی‌سازی» با دبیری حمیدرضا نمازی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است با موافقت معاونت فرهنگی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سخنرانان پنل‌های مختلف این همایش، امتیاز فرهنگی مطابق آئین نامه ارتقای اعضای هئیت علمی دریافت می‌کنند.

برای دریافت برنامه همایش اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 5986751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha