۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴

امام جمعه اردبیل:

استعدادیابی درست مسیر ورزش را توسعه می‌دهد

استعدادیابی درست مسیر ورزش را توسعه می‌دهد

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با استعدادیابی درست در رشته‌های مختلف می‌توان به توسعه مسیر ورزش امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر شنبه در دیدار با وزیر ورزش و جوانان در اردبیل، ورزش را برای احیای غرور ملی و همچنین غرور مقدس ملت بزرگ ایران در برابر هجمه‌های دشمنان لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: از لازمه‌های مهم در ورزش مسأله تربیتی که از بهترین مکان‌های برای تربیت اماکن ورزشی است که اگر نتوانیم جوانان را با ورزش تربیت بکنیم، قافیه را خواهیم باخت.

وی تصریح کرد: ورزش از ارکان اصلی سلامت در جامعه است و باید گفت ورزش یک نوع عبادت است و اگر بخواهیم هزینه‌های بیمارستان را کم بکنیم، باید به دنبال ایجاد فضاهای ورزشی و بسترهای مناسب برای ورزش همگانی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تاکید کرد: در سرانه ورزشی باید عدالت در بین استان‌ها رعایت شود و نسبت به جمعیت و استعدادهای ورزشی استان‌ها ایجاد شود.

آیت‌الله عاملی افزود: برای استعدادیابی در ورزش باید با برنامه باشیم و با استعدادیابی درست می‌تواند ورزش را در مسیر توسعه قرار دهد و مجموعه مردمی می‌تواند در این موضوع کمک حال ورزش باشد.

وی در مورد نگهداری از اماکن ورزشی خاطرنشان کرد: از موضوعات مهم در ورزش بحث نگهداری از اماکن ورزشی و حفظ بیت‌المال است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم تا این سرمایه‌های ملی از بین نرود.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه استان اردبیل از ظرفیت‌های قابل توجهی به لحاظ ورزشی دارد، اضافه کرد: با این ظرفیت انتظار می‌رود که در بحث توریسم ورزشی و برگزاری مسابقات مختلف بین‌المللی توجه ویژه‌ای به استان اردبیل بشود و هر ورزشکار می‌تواند برای خود یک سفیر ورزشی برای کشور ایران باشد.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: برای توسعه ورزش به ویژه ورزش همگانی نباید از ظرفیت صدا و سیما غافل بشویم و برای همگانی کردن ورزش صدا و سیما می‌تواند نقش محوری را ایفا بکند.

کد خبر 5986898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha