۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵

فرماندار پیشوا تاکید کرد؛

ضرورت کاهش ۲۵ درصدی آب شرب مصرفی در ادارات پیشوا

ضرورت کاهش ۲۵ درصدی آب شرب مصرفی در ادارات پیشوا

پیشوا- فرماندار پیشوا با اشاره به اینکه فرهنگ سازی روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی یکی از راه‌های مقابله با خشکسالی و صرفه جویی در مصرف است بر ضرورت کاهش ۲۵ درصدی آب شرب ادارات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم تاجیک نوری عصر شنبه در نخستین جلسه قرارگاه تأمین آب شرب پیشوا که با حضور بقایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق، میرزایی معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری، هداوند میرزایی بخشدار مرکزی، بوالحسنی بخشدار جلیل آباد و جمعی از مسئولین و رؤسای ادارات و دهیاران در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: این قرارگاه با توجه به کاهش نزولات آسمانی و محدودیت در تأمین منابع آب شرب در راستای ارائه برنامه‌ریزی و ارائه خدمات بهتر و مدیریت بحران آب و رفع مشکلات شهروندان و پیشگیری از بروز مشکلات کم آبی تشکیل شده است.

فرماندار پیشوا با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و عملیاتی‌کردن راهکارهای مقابله با کم آبی باید در اولویت و دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: فرهنگ سازی و عملیاتی کردن روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی یکی از بهترین راه‌های مقابله با خشکسالی و صرفه جویی در مصرف آب است.

تاجیک‌نوری افزود: در همین راستا تمامی ادارات باید نسبت به کاهش ۲۵ درصد آب شرب مصرفی خود اقدام کنند.

وی از ادارات امور آب و آب و فاضلاب خواست برنامه عملی خود را برای کاهش مصرف آب توسط شهروندان و مقابله با تنش آبی و هرگونه قطعی آب ارائه و در این زمینه برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

فرماندار پیشوا تاکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از آبیاری فضای سبز با آب شرب خودداری و باید استفاده صحیح از آب، فرهنگ سازی صورت گرفته تا بحران کم آبی مدیریت شود.

در پایان ایشان از عموم شهروندان خواستند با صرفه جویی در مصرف آب در خصوص مدیریت مصرف همکاری لازم را بنمایند.

کد خبر 5987145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha