۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۱۱

بازگشت ۶ دستگاه دیالیز به چرخه خدمت در زاهدان

بازگشت ۶ دستگاه دیالیز به چرخه خدمت در زاهدان

زاهدان- رییس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان، گفت: به همت خیرین نیک اندیش شش دستگاه دیالیز، در چرخه خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان خاتم الانبیای زاهدان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، محمدرضا میرادی، افزود: شش دستگاه همودیالیز که به علت عدم موجودی قطعه در ایران، بیش از یکسال از مدار ارائه خدمت خارج شده بود پس از تأمین قطعات یدکی مورد نیاز به همت خیرین، وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه این قطعات به ارزش یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خریداری شده، ادامه داد: در حال حاضر بخش دیالیز بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان با ۲۱ تخت فعال، به صورت شبانه روزی به بیماران، ارائه خدمات می‌دهد.

میرادی ادامه داد: به صورت میانگین، ماهیانه هزار و ۸۰۰ جلسه دیالیز برای بیماران کلیوی در بخش دیالیز بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت و فشار خون و عدم کنترل به موقع آن، دو علت آسیب جدی به کلیه هاست. گفت: در حال حاضر بیماری دیابت و فشار خون در سطح جامعه رو به افزایش است، از افراد بالای ۳۰ سال، تقاضا دارم با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی و گرفتن آزمایشات، از بیماری‌های احتمالی مزمن خود آگاه شوند و برای درمان زودتر از موعد و پیش از آسیب‌های جبران ناپذیر اقدام کنند.

کد خبر 5987639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha