۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴

با توجه به افزایش آلودگی هوا انجام شد؛

اختصاص ۳۰ درصد از ظرفیت بیمارستان امیرکبیر برای بستری کودکان

اختصاص ۳۰ درصد از ظرفیت بیمارستان امیرکبیر برای بستری کودکان

اراک- رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اثرات ناشی از آلودگی هوا منجر به اختصاص ۳۰درصد از ظرفیت بیمارستان امیرکبیر اراک برای بستری کودکان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا امانی پیش از ظهر یکشنبه در نشست مشترک کمیسیون سلامت، محیط زیست، خدمات شهری و نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: پس از گذشت بیش از ۴۰ سال پیشرفت کشور پس از پیروزی انقلاب در سایر حوزه‌ها، زیبنده نیست در سال ۱۴۰۲ برای شهر صنعتی اراک با این حجم از ذخایر گاز کشور برای تأمین گاز دست گدایی دراز کنیم.

وی تاکید کرد: در سال ۱۳۷۳ مشاور نیروگاه با چه عنوان و توجیهی، این واحد تولیدی را در این مکان جانمایی کرده که انتظار است دستگاه قضا در این راستا ورود کرده تا فرد مورد نظر در این راستا پاسخگو باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تابستان سال جاری نیز شاهد ازدحام بیماران تنفسی در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) به دلیل ذرات معلق بودیم و باید اذعان داشت گناه مردم چیست که آلودگی ناشی از هوا، تأثیر منفی مستقیم روی سلامت آنها بگذارد.

امانی با اشاره به حجم بالای مراجعان بیماران درمانی تنفسی و سرطانی به مراکز درمانی اراک گفت: اکنون ۳۰ درصد از ظرفیت بیمارستان امیرکبیر اراک برای بستری کودکان به دلیل ناراحتی‌های تنفسی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه طی ۲ ماه گذشته ۵۷ بیمار مبتلا به سرطان مثانه در اراک تشخیص داده شده است، گفت: یک دقیقه مازوت سوزی را به صلاح مردم نمی‌دانیم و توقف این فرآیند مطالبه به حق شهروندان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: آثار حاد و عوارض ناشی از آلودگی هوای اراک اکنون در بیمارستان‌ها مشهود است هر چند برخی از عوارض این سوخت در سال‌های آتی مشخص می‌شود.

امانی افزود: افزایش شمار بیماران تنفسی هزینه زیادی بر حوزه درمان دارد که حق مردم نیست که به دلیل بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا هزینه‌های گزاف درمان را نیز پرداخت کنند و در این راستا نیاز است نسبت به تأمین تجهیزات پیشرفته بیمارستان خوانساری اقدامات لازم صورت گیرد.

کد خبر 5987857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha