۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

در گلزار شهدای قزوین تا ساعت ۲۲ به روی زوار باز است

در گلزار شهدای قزوین تا ساعت ۲۲ به روی زوار باز است

قزوین- مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین با اشاره به اینکه تأمین حراست از گلزار شهدا دغدغه‌ای جدی برای نگهداری از این مجموعه است، گفت: در گلزار شهدای قزوین تا ساعت ۲۲ به روی زوار شهدا باز است.

سمیه اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به این موضوع که در پایان هفته گذشته برخی از کاربران فضای مجازی در استان قزوین فیلم‌هایی از بسته بودن درب گلزار شهدای قزوین در ساعات ابتدایی شب منتشر کرده و از این موضوع گلایه داشته‌اند اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شاهد برخی رفتارهای موهون از جمله شکستن شیشه و آسیب‌زدن به گلزار شهدا بوده‌ایم که به منظور جلوگیری از این رفتارها نیازمند تأمین امنیت و حراست مستمر از گلزار شهدا هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان این موضوع که حراست از گلزار شهدا یکی از وظایفی است که آئین نامه اجرایی قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران آن را به شهرداری‌ها محول کرده ادامه داد: گلزار شهدای شهر قزوین دو نگهبان دارد که تنها حضور آنها نمی‌تواند از وقوع همه آسیب‌ها جلوگیری نماید با این حال و به درخواست شهروندان همه روزه تا ساعت ٢٢ الی ٢٣ باز است و دلدادگان به مکتب شهدا تا این ساعت می‌توانند برای زیارت به گلزار شهدا مراجعه نمایند.

وی توضیح داد: به منظور رفع کاستی‌های مراقبتی و حراستی طبق رایزنی‌های که با شهرداری داشته‌ایم و امیدواریم که بتوانیم با افزایش نیروهای مستقر در این فضا شرایط بهتری را برای عزیزانی که به این محیط مراجعه می‌کنند داشته باشیم، در نظر داریم با نصب دوربین‌های مدار بسته این مشکلات را رفع نمائیم چرا که نقاط کور بسیاری در گلزار وجود دارد و این رایزنی هم با شهرداری انجام شده است.

این مسؤول افزود: طرح جامعی از سوی بنیاد شهید به معاونت عمرانی استانداری قزوین ارائه شده که با استفاده و بهره از آن بتوانیم فضای بهتر و پربارتری در گلزار شهدا داشته باشیم و خوشبختانه با این طرح هم موافقت به عمل آمده است.

اسماعیلی یادآور شد: از دیدگاه ما گلزار شهدا باید محل اصلی برپایی رویدادهای فرهنگی و اثرگذار که با فرهنگ شهادت و ایثار گره دارد باشد لذا با پایگاه‌های مقاومت بسیج هم رایزنی‌هایی به منظور برگزاری مداوم برنامه‌های فرهنگی در محل گلزار شهدای قزوین داشته‌ایم که این مهم هم به زودی به صورت برنامه ریزی شده و نظام مند شکل خواهد گرفت.

کد خبر 5988025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha