۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد؛

انجام موفقیت‌آمیز بیست‌وچهارمین عمل کاشت حلزون در یزد

انجام موفقیت‌آمیز بیست‌وچهارمین عمل کاشت حلزون در یزد

یزد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از انجام موفقیت‌آمیز عمل کاشت حلزون در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کاظم رضوی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزینه انجام این عمل بین ۱۳ تا ۱۶ هزار دلار است که تمامی آن توسط هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت تامین شده و به صورت رایگان برای بیمار انجام می شود.

وی افزود: پس از انجام عمل کاشت حلزون، نیاز به ۲۰۰ تا ۳۰۰ جلسه توانبخشی است که این مورد هم تقریباً به طور کامل تحت پوشش خدمات بیمه ای است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه عمل کاشت حلزون محدودیت سنی ندارد، عنوان کرد: کودکانی که از بدو تولد ناشنوا هستند و بزرگسالانی که شنوایی خود را از دست داده اند ولی دارای گفتار کامل هستند، مشمول عمل کاشت حلزون می شوند.

وی بیان کرد: سن طلایی برای کاشت برای کودکانی که از تولد ناشنوا بوده اند، حداکثر چهار سالگی است زیرا که اسکلت گفتاری کودک در این چهار سال شکل می گیرد.

رضوی ادامه داد: بعد از انجام جراحی کاشت حلزون، نصب پردازشگر خارجی و تنظیمات پردازشگر، شخص می‌تواند مانند افراد معمولی شنوایی داشته و با شرکت در جلسات گفتار درمانی و تربیت شنوایی به گفتار مطلوب دست یابد ضمن اینکه، سن در افرادی که ناشنوایی مادرزادی دارند، عاملی تعیین کننده است و هر چه کاشت حلزون در سن پایین تر (یک تا دو سالگی) صورت گیرد، مانند سایر بچه های سالم، شنوایی پیدا کرده و می توانند موسیقی بشنوند و با تلفن صحبت کنند و نیاز به لب خوانی ندارند.

وی تصریح کرد: شانزدهمین و آخرین مرکز کاشت حلزون کشور در یزد راه اندازی شد و در مدت زمان کمی پس از افتتاح، تعداد عمل جراحی قابل توجهی در این مرکز انجام شده و با ادامه این روند، در آینده جزو مراکز پیشرو خواهد بود.

رضوی اظهار کرد: این مرکز تاکنون به بیمارانی از استان یزد و استانهای همجوار جنوب و جنوب شرق خدمات ارائه کرده است.

کد خبر 5988026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha