۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳

مدیرکل تعاون روستایی استان فارس:

سطح کشت قراردادی در فارس به ۷۱ هزار هکتار رسید

سطح کشت قراردادی در فارس به ۷۱ هزار هکتار رسید

شیراز - مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: ۷۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان فارس از سوی تعاون روستایی استان فارس تحت شمول کشت قراردادی قرار گرفته‌ است.

سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: از آغاز طرح کشت قراردادی تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ کشاورز با مراجعه به ادارات تعاون روستایی در سطح شهرستان‌ها قرارداد کشت امضا کرده‌اند و ۷۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان فارس از سوی تعاون روستایی فارس تحت شمول کشت قراردادی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: در این طرح به ازای تحویل هر تن محصول به مراکز خرید تضمینی، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه کرایه حمل محصول به کشاورز تخصیص می‌یابد.

وی ادامه داد: کشاورزان استان فارس با ثبت‌نام در این طرح و اجرای کشاورزی قراردادی، از ۲۰ درصد تخفیف در حق بیمه و انجام تسویه حساب نهایی در زمان تحویل محصول و همچنین از تخصیص کود بهره مند می‌شوند.

موسوی اضافه کرد: کشاورزان متقاضی جهت بهره‌مندی از مزایای این طرح می‌توانند با ثبت نام برای محصولات گندم، جو و دانه‌های روغنی در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به ادارات و شرکت‌های تحت پوشش تعاون روستایی به عنوان مجری طرح و یا سامانه farm.mcinext.com مراجعه نمایند.

کد خبر 5988060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha