۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

مصدوم ۴۶ ساله از ارتفاعات کوهستان‌های کردستان نجات یافت

مصدوم ۴۶ ساله از ارتفاعات کوهستان‌های کردستان نجات یافت

سنندج_ رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در پنجاه و ششمین ماموریت اورژانس هوایی دانشگاه در سال جاری، مصدوم ۴۶ ساله از ارتفاعات کوهستان‌های کردستان نجات یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جعفری عصر یکشنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: بالگرد اورژانس هوایی مرد ۴۶ ساله‌ای را که براثر سقوط از ارتفاعات در کوهستان‌های استان دچار مصدومیت مولتیپل ترومای (دچار ضربات و حوادث متعدد) شده بود، نجات داد.

وی افزود: بالگرد این دانشگاه فرد را به کوه‌های مرز عراق در نزدیکی روستای کماله در هورامان اعزام کرد و او را نجات داد.

وی یادآور شد: به علت سخت گذر بودن مسیر و بارش برف امکان دسترسی به مصدوم فقط از طریق هوایی امکان پذیر بود و مصدوم بعد از اقدامات پیش بیمارستانی با هوشیاری کامل در کمترین زمان ممکن به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد.

جعفری یادآور شد: این مأموریت، پنجاه و ششمین مأموریت اورژانس هوایی دانشگاه در سال جاری بود و از ابتدای راه‌اندازی اورژانس هوایی در کردستان یعنی از سال ۱۳۹۶، تاکنون ۵۲۳ مأموریت انجام شده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: با بهره‌گیری از بالگرد آمبولانس پایگاه اورژانس هوایی انتقال بیماران و مصدومان از مناطق کوهستانی و سخت گذر در کمترین زمان ممکن فراهم می‌شود که در حفظ جان و جلوگیری از افزایش صدمات و عوارض بیماری و یا تصادفات نقش مهمی دارد.

کد خبر 5988150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha