۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۰

استاندار تهران:

جهان پهلوان تختی الگوی مردم‎داری و دفاع از حقوق مردم بود

جهان پهلوان تختی الگوی مردم‎داری و دفاع از حقوق مردم بود

ری- استاندار تهران گفت: جهان پهلوان تختی الگوی مردم‎داری و دفاع از حقوق مردم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری بعد از ظهر یکشنبه در مراسم یادبود جهان پهلوان تختی که با حضور مسؤولان در ابن ابابویه برگزار شد اظهار کرد: الگوی شهادت گونه فرزند ایران قهرمان بی‌نظیر و نامی مرحوم تختی که بنیان‌گذار اخلاق رسمی در ورزش کشور بود، الگویی که با همه فشارها در دوران طاغوت به عنوان یک پهلوان ظهور کرد و تا به امروز نام او جاودان است.

وی ادامه داد: وقتی از واژه پهلوان برای این شخصیت استفاده می‌کنیم، یعنی مبارزه او در مقابل ظلم و همراهی او برای رسیدن به فقرا، مستمندان و هوشیاری او برای مبارزه با طاغوت که این ویژگی‌های منحصر به فردی بود که از تختی به یادگار رسید.

استاندار تهران عنوان کرد: در اخبار داریم فرزند و همسر ایشان وقتی به دیدار امام رفتند امام، از واژه پهلوانی به جای قهرمانی استفاده کردند و اصرار داشتند واژه پهلوانی برازنده همه کس نیست.

فخاری با اشاره به صفات فتوت، مردانگی و افتادگی تختی گفت: کرنش در مقابل ضعفا، گردن کشی در مقابل زورگویان طی و طریق راه حق به تاسی از حضرت علی (ع) و از خود گذشتگی از صفات این پهلوان است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما بعد از سالیان سال در سالروز اسوه پهلوانی شخصیتی را یادآور می‌شویم که برای همه جوانان ما در ایران و خارج از کشور به عنوان یک الگو در مردم داری و مردم شناسی و دفاع از حقوق مردم در کنار مردم بود و ما این الگو را باید برای نسل‌های آینده ترویج دهیم و پهلوانان واقعی عرصه افتخار آفرین انقلاب اسلامی را که همه شهدای ما هستند به عنوان الگوهای پیش برنده برای نسل امروز و آینده یاد کنیم.

کد خبر 5988157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha