۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان:

مردم کاشان در طول تاریخ ولایتمدار و دلباخته اهل بیت(ع) بودند

مردم کاشان در طول تاریخ ولایتمدار و دلباخته اهل بیت(ع) بودند

کاشان - نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان گفت: مردم کاشان در طول تاریخ ولایتمدار و دلباخته خاندان عصمت و طهارت بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شامگاه یکشنبه در مراسم چاووش عزای حضرت علی بن باقر (ع) که در مسجد جامع کاشان برگزار شد، اظهار داشت: حضرت علی بن باقر (ع) با دعوت مردم کاشان و با دستور امام محمد باقر (ع) برای ارشاد و راهنمایی مردم به این منطقه سفر کردند.

وی با بیان اینکه مردم کاشان در طول تاریخ دارای جایگاه بالایی بودند، ابراز داشت: همینکه امام محمد باقر (ع) فرزند بلافصل خود را مأموریت می‌کند که به کاشان سفر کند نشان می‌دهد که این منطقه و مردمان آن ولایتمدار بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان با اشاره به اینکه مردم کاشان در طول تاریخ ولایتمدار و دلباخته خاندان عصمت و طهارت بودند، تصریح کرد: در طول تاریخ و حتی در جنگ‌های سیاسی و نظامی هم مردم کاشان راه را گم نکردند.

وی با اشاره به دعوای بنی امیه و بنی عباس در برهه‌ای از تاریخ گفت: در زمان امام موسی کاظم (ع) به علت انحراف مردم نیشابور آن حضرت وجوهات آنها را قبول نکردند ولی فردی به نام بی بی شطیطه که در این شهر زندگی می‌کرد را امام فقط وجوهات این خانم را قبول کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه در همان زمان هم مردم کاشان با بصیرت بالای خود تشخیص دادند که هر دو گروه بنی امیه و بنی عباس باطل هستند، افزود: مردم کاشان در سال ۱۱۳ هجری به درستی فهمیدند که ولایت از آن خدا و پیامبر و حضرت علی و فرزندان ایشان است.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی بن باقر (ع) در سال ۱۱۳ هجری به دعوت مردم منطقه به کاشان سفر کردند، خاطرنشان کرد: ایشان بنا به دستور پدر بزرگوارشان برای ترویج دین اسلام مأمور به کاشان شدند که به نحوی که اولین نماز جمعه ایران به امامت آن حضرت در مسجد جامع کاشان اقامه شد.

کد خبر 5988568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha