۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰

سازمان ثبت احوال:

«فاطمه» پرطرفدارترین نام این روزها است

«فاطمه» پرطرفدارترین نام این روزها است

سازمان ثبت احوال اعلام کرد: بیشترین نامگذاری در ۹ ماهه اول امسال برای نوزادان دختر در کشور، نام مبارک حضرت فاطمه (س) بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان ثبت احوال اعلام کرد: بیشترین نامگذاری دختر در ۹ ماهه اول امسال در کشور به نام مبارک حضرت فاطمه (س) بوده است، به طوری که بیشترین فراوانی نام برای دختران با نام فاطمه ۱۰ هزار و ۷۷۱ مورد به عنوان نام منتخب برای انتخاب نام نوزادان دختر متولد شده در کشور به ثبت رسیده است که این تعداد در کل نامگذاری های متولدین پسر و دختر نیز در صدر بوده است.

بر اساس گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، ۴ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۹۷۵ نوزاد دختر به نام مبارک فاطمه در کشور از ابتدای ثبت شناسنامه‌ها تاکنون نامگذاری شده است که بیشترین تعداد در کل اسامی افراد را شامل می‌شود.

همچنین از ابتدای امسال ۲۹ هزار و ۷۲۸ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده که ۲۸ هزار و ۱۴۸ دوقلو، ۱۵۰۶ سه قلو، ۶۴ چهار قلو و ۱۰ رویداد پنج قلو بوده است.

در گزارش ثبت احوال تاکید شده است که حدود ۷.۳ درصد ولادت‌های ثبت شده در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ مربوطه به چند قلوزایی بوده است و استان‌های تهران با ۴۳۱۸ رویداد، خراسان رضوی با ۲۶۲۲ رویداد و خوزستان با ۲۳۵۱ رویداد بیشترین تعداد چند قلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده اند.

همچنین بر اساس گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت‌ها با ۲۹۶ هزار و ۸۸۶ نوزاد مربوط به فرزند دوم بود که سهم تعداد ولادت‌ها بر حسب مرتبه تولد، ۴.۳۶ درصد مربوط به فرزند اول، ۹.۳۸ درصد مربوط به فرزند دوم، ۶.۱۷ درصد مربوط به فرزند سوم، ۱.۵ درصد مربوط به فرزند چهارم و ۲ درصد مربوط به فرزند پنجم است.

کد خبر 5988864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha