۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس خواستار شد؛

لزوم حمایت از هنرمندان با وجود دو شهر جهانی صنایع‌دستی در فارس

لزوم حمایت از هنرمندان با وجود دو شهر جهانی صنایع‌دستی در فارس

شیراز - مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: جایگاه هنرمندان صنایع دستی فارس با وجود دو شهر جهانی صنایع‌دستی در فارس باید بهبود یابد و خرید صنایع‌دستی به عنوان هدایا توسط ادارات نوعی حمایت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی ظهر دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس و ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان فارس با بیان اینکه ۳۷ درصد آثار فاخر کشور در فارس قرار دارد بر لزوم حفظ تمام داشته‌های تاریخی و فرهنگی، جذب گردشگر خارجی و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی فارس تاکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) پیرامون اهمیت نقش برجسته والرین در کازرون فارس گفت: حسب تاکید معظم‌له در سفر به استان فارِس، ما نقوش برجسته‌ای در تنگ چوگان کازرون و نقش رستم داریم که نشان‌دهنده شکست والرین امپراطور روم در جنگ با ایران است و در این نقش برجسته والرین در مقابل شاپور ساسانی که سوار بر اسب است زانو زده و وظیفه ما است که این‌ها جاذبه‌ها را به‌خوبی معرفی کنیم ونشان دهیم.

محمد ثابت اقلیدی به توانمندی‌های استان فارس درزمینه‌ی صنایع‌دستی هم اشاره کرد و گفت: شیراز شهر جهانی خاتم و آباده شهر جهانی منبت است و این نشانگر اهمیت صنایع‌دستی فارس در سطح بین‌المللی است و حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی را می‌طلبد.

ثابت افزود: تولیدات صنایع‌دستی بیش‌تر جنبه لوکس و تزئینی دارد و کمتر در سبد خرید مردم قرار می‌گیرند و از سویی بیشتر تولیدکنندگان صنایع‌دستی از اقشار کم‌درآمد هستند، بنابراین استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌های اجرایی برای کمک به توسعه و رونق صنایع‌دستی یک امر مهم و ضروری است و خرید کالاهای صنایع‌دستی از سوی دستگاه‌های اجرایی برای هدایا یکی از راهکارهای قانون‌گذاران برای حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی است.

در ادامه این نشست ایوب فرامرزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس هم به ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان اشاره کرد و گفت: در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی فارس حضور پررنگ تولیدکنندگان صنایع‌دستی از تمام کشور و به‌ویژه استان فارس قابل‌توجه بود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فارس هم در این نشست با بیان اینکه ۴۵ شهر جهانی در دنیا داریم که از این تعداد ۱۸ شهر متعلق به ایران و دو شهر جهانی صنایع‌دستی متعلق به فارس است گفت: از ۲۹۹ رشته صنایع‌دستی در تمام جهان ۸۳ رشته در فارس فعال است و ۲۴۰۰۰ هنرمند صنایع‌دستی دارای کارت در استان فعالیت دارند که از نظر تولید رتبه اول کشور را دارند و تنها مشکلشان بازاریابی و فروش است.

کد خبر 5989010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha