۱۸ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۵۲

معاون دادگستری قزوین خبر داد؛

ارجاع هوشمند ۴۹ درصد از پرونده‌های قضایی به کارشناسان در قزوین

ارجاع هوشمند ۴۹ درصد از پرونده‌های قضایی به کارشناسان در قزوین

قزوین- معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین از ارجاع هوشمند ۴۹ درصد از پرونده‌های قضایی به کارشناسی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی مظفری در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه بهره مندی از نظرات کارشناسان در صدور آرا بسیار حائز اهمیت است و قضات برای تصمیم گیری در پرونده‌ها به نظرات کارشناسان نیاز دارند لذا ساماندهی ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان در اولویت دستگاه قضائی قرار دارد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال جاری تنها سه درصد از ارجاع‌ها به صورت هوشمند انجام شده بود این در حالی است که با هوشمند سازی ارجاع‌ها علاوه بر توزیع عادلانه و تسریع در روند کار، شیوه ارجاع و اخذ پاسخ نیز به صورت سیستمی و استاندارد دریافت می‌گردد.

مظفری اضافه کرد: در راستای تحقق سند تحول و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص هوشمندسازی قوه قضائیه تا ماه گذشته بیش از ۴۹ درصد از پرونده‌های قضائی به صورت هوشمند به کارشناسان ارجاع داده شده است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۶۳ هزار و ۴۰۸ فقره پرونده وارد دستگاه قضائی شده که ۲۸ هزار و ۳۲۶ فقره پرونده با نظر قضات جهت اخذ نظریه کارشناسی به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: این تحول موجب می‌شود ارجاع کار به کارشناسان بدون مداخله انسانی و به صورت عادلانه انجام شود.

کد خبر 5989302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha