۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸

جلال‌زاده در نطق میان دستور:

خط قرمز جمهوری اسلامی ایران، امنیت مردم است

خط قرمز جمهوری اسلامی ایران، امنیت مردم است

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: خط قرمز جمهوری اسلامی، امنیت مردم است و از دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و نظامی می‌خواهم که زمینه اقدامات ضدامنیتی را مانند گذشته از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جلال‌زاده در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را تسلیت عرض می‌کنم و از دستگاه‌های ذی ربط در حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و نظامی برای برخورد جدی‌تر با تروریست‌هایی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، می‌خواهم که قویاً زمینه چنین اقدامات ضدامنیتی را با تمام قدرت همچون گذشته کور کنند و از بین ببرند.

وی بیان کرد: همچنین از وزارت خارجه می‌خواهیم که فشارهای لازم دیپلماتیک را به کشورهای پاکستان، افغانستان و برخی از دولت‌های حامی از تروریست‌ها بیاورد و حجت را بر آنها تمام کند. خط قرمز جمهوری اسلامی ایران، امنیت مردم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعزام هیأت‌های مربوطه هم برای حادثه راسک و هم کرمان، گزارش‌های میدانی و دقیقی را تهیه کرده که این گزارش‌ها را به استحضار مردم می‌رسانیم.

وی تاکید کرد: دریاچه ارومیه در چند سال گذشته حال و اوضاع خوبی نداشته است، ما از اقداماتی که انجام شده تشکر می‌کنیم اما اصلاح الگوی کشت و گسترش جهادی آبیاری قطره‌ای، انتقال پساب تصفیه خانه‌های تبریز به دریاچه ارومیه و دیگر اقدامات مصوب باید به سرعت و قطعیت ادامه پیدا کند.

جلال‌زاده با بیان اینکه مردم پیگیر اقدامات عملی برای احیای دریاچه ارومیه هستند، گفت: از مدیران ملی و محلی می‌خواهم در خصوص مشکلات و مسائلی که مردم را آزار می‌دهد مانند گرانی کالاهای اساسی بیشتر با مردم سخن بگویند و مشکلات را با مردم مطرح کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت و مجلس همگام و همراه برای ارتقای حقوق کارکنان و بازنشستگان تلاش می‌کنند و امیدواریم گام اول همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ اجرایی شود.

وی بیان کرد: افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو بر همه کارگزاران جمهوری اسلامی فرض و واجب است و باید تلاش کنیم تا فرمایشات مقام معظم رهبری درباره افزایش مشارکت، سلامت انتخابات، ایجاد رقابت واقعی در میدان انتخابات و امنیت مردم محقق شود.

کد خبر 5989843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha