۱۹ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۱۱

رییس سازمان اورژانس کشور:

بیش از ۳۰ نمونه از بلایای طبیعی جهان در ایران اتفاق افتاده است

بیش از ۳۰ نمونه از بلایای طبیعی جهان در ایران اتفاق افتاده است

شیراز - رییس سازمان اورژانس کشور گفت: ایران در زمره کشورهای حادثه‌خیز جهان است و تقریبا از میان ۵۰ نوع بلای طبیعی که در جهان شناسایی شده بیش از ۳۰ نوع آن در ایران اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعادفر عصر سه‌شنبه در همایش ملی تخصصی «پدافند غیرعامل در نظام سلامت» ابتدا با تشریح عواملی که جامعه و نظام سلامت را تهدید می‌کند به بیان تأثیرات نظام سلامت در مقابله با این تهدیدها و کم اثر کردن آنها پرداخت.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مساله پدافند غیرعامل گفت: با توجه به گسترده شدن تهدیدات علیه کشور، توجه به مقوله پدافند غیرعامل در کلیه زمینه‌ها به خصوص حوزه سلامت امری حیاتی و بدیهی است.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با اشاره به حادثه‌خیز بودن ایران خاطرنشان کرد: از میان ۵۰ نوع بلایای طبیعی که در جهان شناسایی شده بیش از ۳۰ نوع آن در ایران اتفاق افتاده و این مساله ضرورت آمادگی در این خصوص را متذکر می‌شود.

میعادفر اهتمام دولت سیزدهم در این خصوص را تحسین کرد و گفت با توجه به تنوع تهدیدات دشمن و بروز شدن آنها، نیازمند رویکردها و روش‌های جدید و بدیعی جهت دفاع غیرعامل هستیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پایان از تلاش‌های صورت گرفته در استان فارس در حوزه پدافند غیرعامل به خصوص توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس کمیته پدافند دانشگاه و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس قدردانی کرد و گفت: باید این رویه ادامه یابد تا در موقع بحران‌ها غافلگیر نشویم.

کد خبر 5990156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha