۱۹ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۰۴

با هدف رساندن پیام «مهربانی با معلولان»؛

عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران به قوچان رسید

عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران به قوچان رسید

قوچان- عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: باهدف رساندن پیام «مهربانی با معلولان» رکاب زنی خود را هم‌زمان با روز جهانی عصای سفید آغاز و امروز باگذشت بیش از ۴ هزار کیلومتر رکاب زنی وارد قوچان شدم.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت اله آزاد عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌عنوان پیک صلح و دوستی حدود بیش از ۳۰ سال در داخل و خارج کشور به نفع معلولان و طی سال‌های اخیر نیز برای سالمندان رکاب زنی می‌کنم.

عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری با یادآوری اینکه امسال پیش از ۱۲ آذرماه نیز رکاب زنی با همین هدف در کشورهای افغانستان و پاکستان انجام داده‌ام، گفت: هر سال به مناسب روز دوازدهم آذرماه مسیر حدود ۱۰ استان کشور را رکاب زنی می‌کنم که امسال این مسیر از مازندران آغاز و پس از تهران، قم، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی وارد شهرستان قوچان شدم.

وی تصریح کرد: این رکاب زنی باهدف رساندن پیام «مهربانی با معلولان» بوده و پس از گذشتن از استان‌های خراسان شمالی و گلستان به شهرستان خود بازمی‌گردم.

آزاد یکی از مشکلات اصلی معلولان در کشور را عدم مناسب‌سازی معابر و اماکن در سطح شهرها و روستاها دانست و خاطرنشان کرد: برای مناسب‌سازی همه شعار می‌دهند درصورتی‌که اصلاً این وضعیت مناسب معلولان و حتی سالمندان نیست و تک‌تک مردم و مسؤولین در این زمینه وظیفه‌دارند.

عضو فدراسیون دوچرخه‌سواری بابیان اینکه علاوه بر استان‌های داخلی در ۷۰ کشور دنیا نیز با این نیت و استفاده از ابتدایی‌ترین وسایل رکاب زنی کرده‌ام، افزود: ورزشکاران حرفه‌ای که درآمدهای آن‌چنانی دارند هم می‌توانند با برگزاری مسابقات ورزشی، پرورش روحیه و… پای‌کار آمده و به این گروه از جامعه کمک کنند.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر هم ده‌ها هزار کیلومتر رکاب زنی انجام دادم تا این پیام به جوانان رسانده شود که به‌جای گرایش به سمت موارد مخدر می‌توانند برای نشاط و انرژی به سمت ورزش روی بیاورند.

آزاد با اشاره به اینکه حدود ۴۲ روز در مسیر بوده و امکان دارد تا بازگشت به مقصد این سفر به ۶۰ روز نیز برسد، بیان کرد: من با این کار زبان کسانی شده‌ام که با وجود اینکه اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند اما کمتر دیده‌شده یا کمتر کسی صدای آن‌ها را می‌شنود.

کد خبر 5990297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha