۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲

رییس مجلس الجزایر:

رژیم صهیونیستی باید محاکمه شود

رژیم صهیونیستی باید محاکمه شود

رییس مجلس الجزایر در پنجمین «نشست اضطراری کمیته دایمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی»، خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «ابراهیم بوغالی» رییس مجلس الجزایر در پنجمین نشست اضطراری کمیته دایمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) اظهار کرد: رژیم صهیونیستی، جنایات خود را علیه مردم بی دفاع ادامه می‌دهد و موافقت‌نامه‌ها را نقض کرده و مرتکب جنایات می‌شود.

وی افزود: از همه آزادی‌خواهان و سیاستمداران جهان می‌خواهیم که اقدامات لازم را برای محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی انجام دهند.

ابراهیم بوغالی گفت: در کرانه باختری امنیت مردم نقض می‌شود و این جنگ وحشیانه تمام اشکال جنایت را دربرمی‌گیرد و هیچ اصولی در آن رعایت نمی‌شود.

وی افزود: مردم مظلوم فلسطین از داشتن آب و سوخت محروم هستند و اسرائیل بیمارستان‌ها را بمباران و خانه‌های فلسطینی‌ها را تخریب می‌کند. جنگ تمام عیاری علیه انسانیت در غزه در حال انجام است.

رییس مجلس الجزایر گفت: رژیم صهیونیستی اصول بین‌المللی را در یک جنگ ظالمانه زیر پا گذاشته است و رنج‌هایی که مردم غزه می‌برند، خلاف انسانیت و اصول بین‌المللی است.

وی بیان کرد: ما شاهد کشته شدن کودکان و تداوم بمباران غزه هستیم، پس باید صدای خود را بلند کنیم و خواستار پایان دادن به این جنگ باشیم و تلاش کنیم این ظلم علیه مردم فلسطین پایان یابد.

بوغالی تاکید کرد: توقف فوری جنگ، پایبندی سازمان‌های بین‌المللی به اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت فلسطین و اجازه دادن برای ورود کمک‌های بهداشتی و پزشکی به غزه باید از سوی ما دنبال شود.

کد خبر 5990607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha