۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹

ضرغامی در پاسخ به مهر:

باید شان ایرانیان در «صدور ویزا توسط سفارت‌خانه‌ها» حفظ شود

باید شان ایرانیان در «صدور ویزا توسط سفارت‌خانه‌ها» حفظ شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر لزوم حفظ شأن ایرانیان هنگام دریافت روادید، در سفارت‌خانه‌های کشورهای خارجی در ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، با اشاره به عدم رعایت شأن مردم ایران در اعطای ویزای گردشگری توسط برخی سفارت‌خانه‌ها، اظهار کرد: موضوع حفظ شأن ایرانیان توسط سفارت‌خانه‌های خارجی حاضر در تهران، به صورت جدی در اداره نظارتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح است.

وی افزود: شکایت‌هایی به ما می‌رسد، به خصوص از طرف سامانه شکایاتی که داریم و این مسائل را به دستگاه‌های مربوطه به خصوص به وزارت امور خارجه منعکس می‌کنیم.

ضرغامی گفت: هرگونه برخورد ناشایست که با شأن ایرانیان در تعارض باشد و توسط سفارت‌خانه‌ها صورت بگیرد، آن‌ها را به دستگاه وزارت امور خارجه منعکس و پیگیری کرده و جلسات مشترک برگزار می‌کنیم؛ آن‌ها همه تلاش‌های لازم را انجام می‌دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: حتماً باید موقعیت و شأن ایرانی برای سفارتخانه‌ها در بالاترین سطح حفظ شود.

ضرغامی ادامه داد: در عین حال باید گفت که با همکاری وزارت امور خارجه، لغو دو طرفه روادید برای تعدادی از ۳۳ کشوری که سابقا لغو یکطرفه روادید درباره آنها صورت گرفته بود، انجام شده است که ان‌شاءالله در آینده خبر دقیق را خود مقامات وزارت خارجه در این باره اعلام خواهند کرد.

کد خبر 5990705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha