۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳

نماینده مجلس مالزی:

از رفتار رژیم اسراییل منزجر هستیم

از رفتار رژیم اسراییل منزجر هستیم

نماینده مجلس مالزی گفت: ما از رفتار رژیم اسراییل منزجر هستیم و باید جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، «راملی ماهد نور» نماینده مجلس مالزی در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی، اظهار کرد: ما از رفتار رژیم اسراییل منزجر هستیم و باید جنایتکاران جنگی محاکمه شوند.

وی متذکر شد: ما از ابتکار صلح عربی برای غزه حمایت می‌کنیم و نسبت به اسلام هراسی در جهان هشدار می‌دهیم. باید آتش بس فوری در غزه ایجاد شود و برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه مسیری امن باز شود. جامعه جهانی باید حق فلسطینیان برای بازگشت به مرزهای خود و حق تعیین سرنوشت خودشان را محترم بشمارد.

نماینده مجلس مالزی تصریح کرد: ما در این اجلاس باید به آرمان فلسطین کمک کرده و ثابت کنیم این مجمع حامی همیشگی آرمان فلسطین است. ما حامی تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف هستیم.

وی ادامه داد: سازمان همکاری‌های اسلامی باید برای مقابله با تجاوزهای اسرائیل به فلسطین اقدام کند. باید برای توقف حملات اسرائیل به غزه تدبیر کنیم.

ماهد نور گفت: اسرائیل در منطقه و جهان تنش‌ها را افزایش داده است و جامعه جهانی باید در این جنگ از غیرنظامیان حمایت کند. مالزی خواستار اقدام سریع جامعه جهانی به نفع ملت فلسطین است. دولت آمریکا باید در این زمینه مسوولیت‌پذیرتر بوده و در مقابل این فجایع پاسخگو باشد و اجازه دهد کمک‌رسانی‌ها به غزه برسد.

وی تصریح کرد: دولت مالزی مایل است اقداماتی برای کمک مالی به فلسطین انجام دهد و ما در بودجه خود نیز مبلغی را برای این کمک‌ها اختصاص دادیم.

کد خبر 5990943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha