۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان تاکید کرد؛

لازمه دست‎یابی به استانداردها درمدیریت بحران درگروتقویت خانه هلال

لازمه دست‎یابی به استانداردها درمدیریت بحران درگروتقویت خانه هلال

زنجان- مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: لازمه دست یابی به استانداردها درمدیریت حوادث و بلایا تقویت خانه های هلال و گسترش آن در سطح استان است .

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس بابایی روز چهارشنبه در جلسه مشترک با مدیریت بحران استانداری زنجان در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال استان افزود: جمعیت هلال احمر در همه ادارات، ارگان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی و صنعتی حضور دارد.

وی اظهار داشت: خانه‌های هلال مقوله‌ای محوری و اساسی در مدیریت بحران و هلال احمر به شمار می‌رود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: باید توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال با همت هم این مهم در راستای آموزش، حمایت، هدایت و مشارکت همراه با مهارت‌های خاصی که جمعیت هلال احمر آموزش می‌دهد، محقق شود.

بابایی تاکید کرد: باید از این ظرفیت‌ها و آموزش‌هایی که هلال احمر برای داوطلبان در خانه‌های هلال ارائه می‌دهد در مواقع بحرانی از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: لازمه دست یابی به استانداردها در مدیریت حوادث و بلایا تقویت خانه‌های هلال و گسترش آن در سطح استان است که باید در این زمینه به هلال احمر کمک کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: استانی محوری در منطقه‌ای استراتژیک به لحاظ اتصال شمال غرب و غرب به مرکز بوده و زنجان نیز به لحاظ مخاطرات بر روی گسل قرار دارد و از طرفی نیز سیلاب آن را تهدید می‌کند که به طور مستمر با مخاطرات طبیعی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

بابایی یادآوری کرد: داشتن آمادگی‌های لازم، تمرین، انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های امدادرسان ضروری است که خوشبختانه هلال احمر کارکرد و نقش اساسی بر عهده دارد که آماده و مهیا برای پاسخگویی به حوادث و بحران‌ها است.

وی ادامه داد: با همه کمبودها باید خود را آماده نگهداشته و از تجهیزات و امکانات فعلی بیشترین بهره وری را در مدیریت حوادث داشته باشیم و از ظرفیت داوطلبان نیز بیشترین استفاده را برده و به آمادگی کمک کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: در تلاش هستیم در کنار هلال احمر بوده و کمک‌های استانی را به این مجموعه داشته باشیم.

بابایی به مانور سیل و زلزله تهم اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین مانور مشترک بین دستگاه‌های اجرایی در سطح استان برگزار شد که دارای نقاط قوت بیشتری بود.

خانه‌های هلال یکی از ابزارهای مهم پاسخگویی به حوادث است

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: خانه‌های هلال یکی از مهمترین ابزارهای پاسخگویی به حوادث و سوانح در مناطق مختلف است.

حکمت‌الله هاشمی در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه‌های هلال استان، افزود: افتتاح خانه‌های هلال در مناطق کم برخوردار منجر به آگاهی و شناخت کافی جامعه هدف در زمان بروز حوادث و همکاری آنان با جمعیت هلال‌احمر برای خدمت رسانی می‌شود.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر باید تعصب سازمانی داشته باشد تا بتواند در نهادینه کردن طرح‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به جامعه به خوبی عمل کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: خانه‌های هلال یکی از مؤلفه‌های مهم عملکرد هلال احمر در بحران‌ها، حوادث و سوانح محسوب می‌شود.

هاشمی بر هم افزایی با سایر دستگاه‌ها و نهادها تاکید کرد و ادامه داد: جوامع محلی باید آموزش و سازماندهی داده شود تا زمانیکه حادثه‌ای اتفاق می‌افتد جامعه محلی تا رسیدن نیروهای امدادی هدایت و پاسخگویی منطقه را بر عهده بگیرند تا آسیب‌های جانی و مالی کمتری را شاهد باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: اولویت اول هلال احمر مناطق کم برخوردار است که با فعالیت در خانه‌های هلال و ارائه آموزش برای جوانان و مردم محلی، آنها را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پاسخگویی در برابر حوادث و دیگر اهداف هلال احمر سازماندهی و آماده می‌کند.

کد خبر 5991177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha