۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹

استاندار البرز:

کاهش شدید بارندگی‌ها با محدودیت منابع آبی همراه می‌شود

کاهش شدید بارندگی‌ها با محدودیت منابع آبی همراه می‌شود

کرج- استاندار البرز کاهش بارندگی‌ها و محدودیت منابع موجود را یک هشدار بزرگ دانست و از مردم استان خواست مصرف بهینه را در برنامه روزمره خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی در جلسه مدیریت منابع آب استان البرز که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، گفت: در خشکسالی‌های پی در پی قرار داریم و با توجه به آنچه مشهود است باید مدل مصرف آب در کشور و به تبع آن استان البرز عوض شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف آب باید برنامه محور و با تکیه بر آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ سازی در جامعه دنبال شود، افزود: کاهش بارندگی‌ها برای مردم ملموس است اما باید از محدودیت منابع به واسطه این امر نیز اطلاع پیدا کنند تا همراهی بیشتری در مدیریت مصرف داشته باشند.

استاندار البرز مطرح کرد: الگوی مصرف در کشور ما نادرست شکل گرفته و وفور انرژی‌های مختلف با قیمت‌هایی غیرقابل مقایسه نسبت به سایر کشورها، این رویه را شکل داده اما بر این باور هستم در جایی که مردم از محدودیت‌ها آگاه شوند، همراه می‌شوند.

عبداللهی گفت: اصلاح الگوی مصرف در کشاورزی نیز باید با جدیت لحاظ شود زیرا کشت‌های آب بر مناسب اقلیم ما نیست و باید کشاورزی سنتی را جایگزین کشت دانش بنیان و گلخانه‌ای کنیم. مدیران مربوطه برنامه‌ای ویژه با قابلیت اجرا برای مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف، ارائه دهند.

کد خبر 5991187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha