۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴

تولیت حرم حضرت معصومه (س):

جمهوری اسلامی به بانوان در عرصه‌های مختلف شخصیت بخشید

جمهوری اسلامی به بانوان در عرصه‌های مختلف شخصیت بخشید

قم- تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت:جمهوری اسلامی به بانوان در عرصه‌های مختلف شخصیت بخشیده و در گذشته چنین بستر و فرصتی برای ارج نهادن به فعالیت‌های بانوان وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از مصحف خطی جمعی از بانوان خوشنویس سراسر کشور که در شبستان حضرت فاطمه سلام الله علیها حرم مطهر حضرت معصومه علیها سلام برگزار شد گفت: قرآن کریم مایه شفا و رحمت برای مومنان است و بی توجهی به آن موجب خسارت و زیان برای انسان است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: قرآن کریم سبب می‌شود که انسان از رذایل اخلاقی مصون بماند و انسان باید تلاش کند تا انس و الفت خود به کلام وحی را بیشتر کند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: هر چقدر مومنین نسبت به آموزه‌های قرآن کریم توجه و دقت بیشتری داشته باشند رحمت الهی نیز بیشتر مشمول آنان خواهد شد.

امام جمعه قم با اشاره به تلاش جمعی از بانوان خوشنویس کشور در کتابت قرآن کریم بیان داشت: این بانوان تلاش کردند تا با کتابت قرآن کریم اثر ماندگاری از خود بر جای بگذارند.

وی اضافه کرد: این اقدام ارزشمند موجب می‌شود زمینه استفاده بیشتر برای افرادی که به کلام الهی عشق می ورزند پدیدار شود.

آیت الله سعیدی افزود: این اثر هنری را باید از ثمرات انقلاب اسلامی و همچنین خون پاک شهدا دانست و این اقدام ارزشمند تلاش در راستای زنده نگه داشتن قرآن کریم است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها عنوان کرد: جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب به بانوان در عرصه‌های مختلف شخصیت بخشیده و در گذشته چنین بستر و فرصتی برای ارج نهادن به فعالیت‌های بانوان در عرصه‌های مختلف وجود نداشته است.

وی افزود: امیدواریم که جایگاه بانوان در نظام جمهوری اسلامی روز به روز ارتقا یابد و ما باید قدردان فرصت‌هایی که نظام اسلامی در اختیار ما قرار داده است باشیم.

کد خبر 5991868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha