۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳

رییس سازمان مداحان و هیئات مذهبی کشور در جمع شعرای یزدی:

توسل به اهل بیت(ع) موجب جوشش اشعاری بی‌نظیر خواهد شد

توسل به اهل بیت(ع) موجب جوشش اشعاری بی‌نظیر خواهد شد

یزد- رییس سازمان مداحان و هیئات مذهبی کشور، توسل به اهل بیت(ع) را عامل مؤثری در جوشش اشعار بی نظیر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی خورسندی در جمع شعرای آیینی استان یزد در خانه شعر و ادب یزد با برشمردن نعمت های الهی که خداوند به انسان‌ها عنایت کرده است، اظهار کرد: رحمت الهی شامل رحمت عام و خاص است که نعمت ستایشگری اهل بیت (ع) از نوع رحمت خاص خداست که به بندگان ویژه خود عنایت می کند.

وی با اشاره به این ضرب المثل فارسی که «شکر نعمت، نعمتت افزون کند، کفر، نعمت از کفت بیرون کند» بیان کرد: اگر خدای نکرده انسان قدردان این موهبت الهی نباشد و در این مسیر کفران ورزد ممکن است برای همیشه از این نعمت محروم شود بنابراین ستایشگران آل الله به ویژه شعرا دقت داشته باشند تا مبادا در سرودن اشعار حواسشان از مسیر حق و حقیقت منحرف شود و رضایت مخلوق، بر رضایت الهی ترجیح داده شود.

رییس بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور در ادامه با اشاره به اینکه شعر یک پدیده انتسابی اکتسابی است، اظهار کرد: در مبحث اکتسابی انسان می تواند با تلاش و جدیت و با بهره مندی از محضر اساتید ایرادات را رفع و در مسیر تکامل و رشد حرکت کند اما کسی که بخواهد از طریق انتسابی شعر بگوید راهی جز توکل و توسل ندارد و هر چه این دو مؤلفه در شاعر قوی‌تر، جوشش اشعار ناب و بی نظیر محسوس‌تر خواهد بود.

وی بر حضور شعرا در هیئات و جلسات اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت: تقویت روحیه ایمانی، توسل و توکل از حضور در همین جلسات رقم می خورد.

کد خبر 5991900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha