۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲

استاد گروه باغبانی دانشگاه گیلان:

ارقام جدید کیوی گیلان سلامت محور و اقتصادی است

ارقام جدید کیوی گیلان سلامت محور و اقتصادی است

رشت- استاد گروه باغبانی دانشگاه گیلان با بیان اینکه ارقام جدید کیوی سلامت محور است، گفت: در کنار نگاه اقتصادی به مقوله سلامت و ارزش غذایی نیز توجه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قاسم نژاد پیش از ظهر شنبه در آئین رونمایی از ارقام جدید کیوی در تالار حکمت دانشگاه گیلان، اظهار کرد: کیوی محصول استراتژیک و ارز آور گیلان است.

وی با تاکید بر فرصت سازی برای آینده صنعت کیوی افزود: تقاضا برای مصرف کیوی در جامعه نشان دهنده افزایش اطلاعات مردم از این میوه با ارزش است.

استاد گروه باغبانی دانشگاه گیلان با بیان اینکه آینده کیوی در گیلان و ایران روشن است، گفت: کیوی فقط در ۱۰ کشور قابلیت کشت و تولید اقتصادی دارد و ایران جزو ۵ کشور برتر تولید کیوی در جهان است.

قاسم نژاد با بیان اینکه تغییر اقلیم موضوع جهانی است، اضافه کرد: تغییر اقلیم سبب شده تا کشورهای جهان به سمت ثبت ارقام جدید کیوی روی بیاورند.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط گیری با منابع علمی دنیا افزود: ارقام جدید کیوی گیلان بر گرفته از یافته‌های تیم تحقیقاتی متخصصین داخلی و داشته‌های علمی و دانش بنیان نیوزلند ثبت شده است.

استاد گروه باغبانی دانشگاه گیلان با بیان اینکه ارقام جدید پرمحصول و اقتصادی است، گفت: ارقام جدید کیوی بیش از ۷۹ درصد شکوفه‌های آن تبدیل به میوه می‌شود و در زمستان‌های گرم قابلیت بهره وری دارد.

قاسم نژاد با بیان اینکه ارقام جدید کیوی سلامت محور است، اضافه کرد: در کنار نگاه اقتصادی به مقوله سلامت و ارزش غذایی در ارقام جدید کیوی توجه شده است.

کد خبر 5992955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha