لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدمین روز؛

اشدود موشکباران شد/ پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز الحدید

اشدود موشکباران شد/ پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز الحدید

قسام در صدمین روز از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که در واکنش به جنایت‌های صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان فلسطینی شهرک صهیونیستی «اشدود» را موشک‌باران کرده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که حمله‌های روزانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری همچنان ادامه دارد به نظر می‌رسد تنش‌ها و اختلافات در میان سران رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

پرواز گسترده هواپیماهای آمریکایی بر فراز الحدیده

موشکباران اشدود

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) در صدمین روز از حمله همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که در واکنش به جنایت‌های صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان فلسطینی شهرک صهیونیستی «اشدود» را موشک‌باران کرده است.

قسام تصریح کرد که این حمله با استفاده از موشک‌های «ام ۷۵» به انجام رسیده است. یکی از فرماندهان قسام تاکید کرد که حمله موشکی به اشدود اشغالی از محل‌هایی انجام شده که نظامیان اشغالگر حضور دارند.

آژیر خطر در جنوب تل آویو به صدا درآمد

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیر هشدار در حومه جنوبی تل‌آویو به صدا درآمده است.

ضربات مهلک قسام و سرایا القدس به اشغالگران

همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد که گروهی از پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب شهر خان‌یونس با گلوله ضدنفر هدف قرار داده و آنان را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده است.علاوه بر این قسام بیان کرد که نظامیان و جنگ‌افزارهای اشغالگران را در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه با خمپاره سنگین هدف قرار داده است. همچنین نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه نیز از سوی مبارزان قسام با خمپاره سنگین هدف گرفته شدند.

از سوی دیگر گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که نظامیان و استحکامات ارتش رژیم صهیونیستی را در موضع صهیونیستی «کیسوویم» با موشک «بدر ۱» هدف قرار داده است. همچنین گردان‌های قدس تاکید کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه المصدر واقع در مرکز نوار غزه با خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

آمار جدید شهدا و مجروحان حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۳ هزار و ۹۶۸ مجروحان به ۶۰ هزار و ۵۸۲ نفر خبر داد.

حملات زهردار حزب الله به مواضع و مراکز تجمع نظامیان صهیونیست

اداره اطلاع رسانی جنگی حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت فلسطین در غزه و مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۴ ژانویه، مراکز توپخانه دشمن صهیونیست را در خربه ماعر با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان همچنین مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در المرج هدف قرارداد.

شنیده شدن صدای انفجار در کریات شمونه

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری در کریات شمونه خبر دادند.

زخمی شدن ۵ نظامی در مزارع شبعا

از سوی دیگر منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۵ نظامی صهیونیستی در درگیری های مزارع اشغالی شبعا خبر دادند. این منابع به انتقال پنج نظامی صهیونیست به بیمارستان رمیام در مزارع اشغالی شبعا اشاره کردند.

زخمی شدن ۲ صهیونیست در حمله موشکی به یووال

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن دو صهیونیست بر اثر شلیک موشک ضدزره و اصابت آن به شهرک یووال در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی با لبنان خبر داده و اعلام کردند که حال یکی مجروحان وخیم گزارش شده است.

از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی مناطقی را در بیت لیف و مروحین در جنوب لبنان گلوله باران کرد.

احتمال اصابت موشک به حیفای اشغالی / ادعای مسوولان صهیونیست درباره علت انفجار

دقایقی قبل رسانه‌های خبری از وقوع یک انفجار شدید در پالایشگاه‌های حیفای اشغالی در اراضی اشغالی خبر دادند.

«فراس یاغی» کارشناس امور رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد: به نظر می‌رسد یک حادثه امنیتی در خلیج حیفا رخ داده و محافل اسرائیلی از اصابت یک موشک به این منطقه سخن می‌گویند.

در حالی محافل خبری از احتمال اصابت یک موشک به حیفای اشغالی خبر داده اند که مسوولان آتش نشانی در رژیم صهیونیستی مدعی شده اند انفجار حیفا در رآکتور «کارمل الیونز» رخ داده و برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که این انفجار به دلیل «فشار زیاد داخل بدنه» بوده است.

احتمال اصابت موشک به حیفای اشغالی

برجای ماندن ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقودی در میان فلسطینی‌ها

دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه اعلام کرد که بعد از گذشت ۱۰۰ روز از نسل کشی فلسطینی‌ها به دست رژیم صهیونیستی در نوار غزه ۱۰۰ هزار فلسطینی شهید، مفقود و زخمی شده اند.

در بیانیه این نهاد بین المللی آمده است: اسراییل جنایت‌های جنگی وحشتناکی مرتکب شده که به صورت متوسط روزانه هزار قربانی در میان فلسطینی‌ها برجای گذاشته است. این اعداد خونبارترین آمار در تاریخ جنگ‌های عصر معاصر به شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ۹۲ درصد از قربانیان در نوار غزه را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند. در میان این افراد ۱۲ هزار و ۳۴۵ کودک، شش هزار و ۴۷۱ زن و ۲۹۵ تن از نیروهای بخش بهداشت در کنار ۴۱ نیروی دفاع شهری و ۱۱۳ خبرنگار به چشم می‌خورند.

نهاد بین المللی دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه تصریح کرد: یک میلیون و ۹۵۵ هزار فلسطینی مجبور شده اند خانه‌های خود را ترک کنند بدون آنکه پناهگاه جدید و امنی برای خود بیابند. این تعداد فلسطینی ۸۵ درصد از کل ساکنان نوار غزه را تشکیل می‌دهند.

نهاد مذکور اضافه کرد: اسراییل به صورت تعمدی اقدام به تخریب و آسیب رساندن به زیرساخت‌های نوار غزه کرده و این منطقه را غیرقابل سکونت کرده است. حمله‌های اسراییل حتی مراکز بهداشتی، مدرسه‌ها، مسجدها و کلیساها را نیز هدف قرار داده است.

برجای ماندن ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقودی در میان فلسطینی‌ها

یک انفجار شدید پالایشگاه‌های حیفا در شمال اراضی اشغالی را لرزاند

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان از وقوع یک انفجار شدید در حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

در این گزارش آمده است: یک انفجار بزرگ در داخل پالایشگاه‌های حیفا رخ داده است.

یک انفجار شدید پالایشگاه‌های حیفا در شمال اراضی اشغالی را لرزاند

بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی نوار غزه

حمله‌های گسترده جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز یکشنبه همچنان ادامه داشته است به طوری که در جریان این حمله‌ها منازل مسکونی و اردوگاه بربره در مرکز شهر رفح واقع در جنوب این باریکه بمباران شدند.

هدف قرار گرفتن این منازل مسکونی باعث شد تعداد زیادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت برسند و تعداد دیگری که اکثریت آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند زخمی شوند.

هشدار «پزشکان بدون مرز» نسبت به گسترش بیماری‌ها در غزه

حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی منطقه‌های نزدیک به مرکز درمانی وابسته به آژانس آنروا را در اردوگاه المغازی واقع در مرکز نوار غزه نیز هدف قرار داد.

خبرنگار المیادین گزارش داد که توپخانه رژیم صهیونیستی حمله‌های شدید خود را علیه بخش‌های مختلف خان یونس واقع در جنوب نوار غزه ادامه می‌دهد.

بمباران بامدادی یک منزل مسکونی در منطقه البرکه واقع در دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است.

نگرانی «پزشکان بدون مرز» نسبت به گسترش وبا در غزه

از سوی دیگر کریستوس کریستو رئیس سازمان بین المللی پزشکان بدون مرز نسبت به گسترش بیماری‌های واگیردار و وبا در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی در گفتگوی خود با شبکه الجزیره تصریح کرد: ده‌ها هزار تن از ساکنان نوار غزه در معرض ابتلاء به این بیماری‌ها و دیگر بیماری‌های مربوط به نبود آب و غذای کافی قرار دارند.

بازداشت خواهران شهید العاروری در حمله به کرانه باختری

از سوی دیگر رسانه‌های خبری از حمله گسترده عناصر صهیونیست به بخش‌های مختلف کرانه باختری طی ساعت‌های بامداد امروز یکشنبه خبر دادند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که اشغالگران صهیونیست دلال و فاطمه العاروری ۲ خواهر شهید صالح العاروری از فرماندهان ارشد جنبش حماس را که به تازگی توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است بازداشت کردند.

این عناصر صهیونیست در ابتدا منزل آن‌ها را در منطقه البیره و العاروره در کرانه باختری محاصره کرده و بعد اقدام به بازداشت آن‌ها کردند.

متجاوزان اشغالگر به شهر نابلس نیز حمله کرده و چند جوان فلسطینی را بازداشت کردند. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به اردوگاه الجلزون واقع در رام الله یورش بردند.

هشدار «پزشکان بدون مرز» نسبت به گسترش بیماری‌ها در غزه

مقابله نیروهای مقاومت با متجاوزان در جنین

گردان‌های قسام، شاخه جنین در کرانه باختری بامداد یکشنبه اعلام کرد: رزمندگان ما با نظامیان صهیونیست در محورهای مختلف جنین به شدت درگیر شده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نظامیان اشغالگر صهیونیست از ساعت‌های اولیه بامداد امروز به جنین در شمال کرانه باختری یورش بردند.

همزمان با یورش صهیونیست‌ها به جنین آژیر خطر در این شهر به صدا درآمده و مبارزان مقاومت به مقابله با اشغالگران پرداختند.

مجاهدان فلسطینی چند بمب در مسیر نیروهای اشغالگر صهیونیست منفجر کردند.

برخی خبرها حاکی از آن است که نظامیان رژیم صهیونیستی بیمارستان دولتی جِنین در این شهر را محاصره کرده‌اند.

مشارکت گانتز در تظاهرات ضد کابینه نتانیاهو در تل آویو

از سوی دیگر شبکه الجزیره گزارش داد که بنی گانتز عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تصویری از خود منتشر کرده که نشان می‌دهد در تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل آویو مشارکت کرده است.

معترضان شرکت کننده در این تظاهرات که تعداد آن‌ها به چندین هزار تن می‌رسید با سر دادن شعارهایی علیه نتانیاهو خواهان برکناری کابینه وی و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

هشدار «پزشکان بدون مرز» نسبت به گسترش بیماری‌ها در غزه

آن‌ها تاکید کردند که کابینه رژیم صهیونیستی باید به بازگرداندن اسرای صهیونیست اولویت داده و مذاکرات با جنبش حماس را از سر بگیرد.

پیش از این رسانه‌های عبری زبان از تشدید اختلافات بین اعضای کابینه رژیم صهیونیستی به ویژه نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم خبر داده بودند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم جلسه کابینه جنگ را به خاطر اینکه به مدیر دفترش اجازه ورود ندادند ترک کرده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گالانت قبل از ترک جلسه از نتانیاهو خواسته که در کار او اخلال ایجاد نکند.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی اعلام کرد که دفتر نتانیاهو معتقد است دفتر گالانت مفاد جلسات انفرادی او با نتانیاهو را به بیرون درز می‌دهد.

در روزهای گذشته گزارش‌های متعددی از اختلاف میان اعضای کابینه جنگی نتانیاهو در رسانه‌های صهیونیست منتشر شده است.

در حال تکمیل

کد خبر 5993685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha