۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲

از ابتدای سال جاری تاکنون؛

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل

جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل

بیرجند-معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابجایی یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۵۲ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان از ابتدای سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۵۸۱ هزار و ۴۲۴ نفر مسافر به خراسان جنوبی وارد و ۶۳۴ هزار و ۹۶۹ مسافر از استان خارج و همچنین ۹۳۴ هزار و ۶۸۳ نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: مسافرین جابجا شده توسط ناوگان حمل و نقل مسافر استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۴۰۱) به میزان ۸ درصد رشد داشته است.

عباسی ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان های استان مربوط به شهرستان طبس با ۶۲۲ هزار و ۷۵۹ نفرو کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با ۹۰۹۷ نفر مسافر بوده و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و یزد بوده است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۱۴۵۴ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند، افزود: تعداد ۳۰۵ دستگاه سواری کرایه، تعداد ۲۲۹ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۸۴ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌رسانند.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، علاوه بر نظارت های لازم بر عملکرد شرکت های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در محل پایانه های مسافری و در طول محورهای مواصلاتی استان، بررسی وضعیت عملکرد شرکت ها، رانندگان و ناوگان از طریق سامانه های کاربردی از جمله داپ، صورت وضعیت آنلاین و کارت هوشمند در دستور کار بوده است.

عباسی در ادامه به راه اندازی سامانه لیست انتظار مسافرین بر روی وب سایت های شرکت های حمل و نقل مسافر و به نشانی www.payaneha.com و www.payaneha.ir به منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت از شرکت های حمل و نقل مسافری اتوبوسی استان در ایام دارای ازدحام مسافر و همچنین درج Qr-code بر روی بلیت های صادره شرکت های حمل و نقل به منظور تسهیل در ارسال انتقادات، پیشنهادات و شکایات اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی اپلیکیشن درب به درب شرکت های سواری کرایه عمومی برون شهری از دیگر برنامه های شاخص بخش حمل و نقل مسافری عمومی برون شهری است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها دراستان خواهد بود.

کد خبر 5993923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha