۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲

قائم مقام رییس کمیته امداد:

خدمات کمیته امداد باید منجر به توانمند شدن مددجویان شود

خدمات کمیته امداد باید منجر به توانمند شدن مددجویان شود

کرج- قائم مقام رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: خدماتی که در این نهاد ارائه می شود باید منجر به توانمند شدن افراد تحت پوشش شود که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر صباغیان ظهر یکشنبه در همایش خودکفایی دو هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز که در مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر واقع در کرج برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام ریاست کمیته امداد کشور گفت: یکی از سیاست‌ها و راهبردهای اساسی کمیته امداد که در ادوار گذشته و دوره مدیریت فعلی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، توانمندسازی مددجویان و درآمد باثبات با حفظ کرامت انسانی آنها است.

وی عنوان کرد: کمیته امداد ۱۲۰ نوع خدمت در قالب ۱۷ برنامه به مددجویان و افراد تحت پوشش در سراسر کشور ارائه می‌دهد که مهمترین و اساسی‌ترین خدمت، ایجاد اشتغال است که در این راستا دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در بودجه‌های سنواتی و وضع قوانین و به ویژه تدوین برنامه‌های پنج ساله کمک شایانی به تحقق این امر می‌کنند. در تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه اشتغال برای دهک‌های یک تا پنج جامعه پیش بینی شد.

قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از طراحی، تدوین و اجرای برنامه‌های جدی به منظور توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد با توجه به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب خبر داد و اظهار کرد: ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، تهیه جهیزیه برای نوعروسان و مسائل مربوط به تحصیل دانش آموزان تحت پوشش و بازماندگان از تحصیل از جمله خدمات این نهاد است که توانمندسازی افراد به عنوان یک پیوست اساسی در کنار این موارد قرار گرفته است.

صباغیان با بیان اینکه کمیته امداد از رویکرد حمایتی به دنبال رویکرد توانمندسازی است، خاطرنشان کرد: خدماتی که در این نهاد ارائه می‌شود باید منجر به توانمند شدن افراد تحت پوشش شود که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است. در زمینه اشتغال مددجویان، شناسایی استعدادهای مددجویان تحت پوشش یکی از مهمترین موضوع‌های حائز اهمیت به شمار می‌رود که همواره مدنظر کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش، مهارت افزایی و حرفه آموزی در زمینه اشتغال و با اشاره به اینکه این مهم در سرلوحه امور کمیته امداد قرار گرفته است، بیان کرد: استفاده از نیروهای متخصص در مشاغل مختلف و هدایت و راهبری شغلی و بازاریابی و فروش محصولات مددجویان نیز بسیار حائز اهمیت است که این امر در بنیاد حیات به صورت جدی دنبال می‌شود تا با حمایت ویژه از محصولات تولیدی مددجویان، فروش مناسبی برای آنها حاصل شود.

کد خبر 5994299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha