۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۳۲

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار:

۲۶ سری جهیزیه به زوج های جوان بیجاری اهدا شد

۲۶ سری جهیزیه به زوج های جوان بیجاری اهدا شد

بیجار- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار گفت: به مناسبت ماه رجب‌المرجب ۲۶ سری جهیزیه به زوج های جوان بیجاری در شهرستان بیجار اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رجب‌پور عصر یکشنبه در مراسم جشن ازدواج ۲۶ زوج جوان و اهدای جهیزیه به آنها اظهار کرد: آئین جشن ازدواج ۲۶ زوج جوان در شهرستان بیجار با همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای ترویج ازدواج آسان برگزار شده است و زوج‌هایی در سراسر شهرستان به‌خانه بخت می‌روند.

وی افزود: قرارگاه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری بسیج سازندگی شهرستان، اقدامات شایسته‌ای در محور مأموریت خود انجام داده است که اهدای این سری جهیزیه‌ها نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این ۲۶ سری جهیزیه به مناسبت آغاز ماه رجب و به ارزش هر یک سری جهیزیه ۴۰۰ میلیون ریال است.

فرمانده سپاه بیجار ادامه داد: ازدواج آسان به معنای آن است که اقلام اساسی را می‌توان با کمترین هزینه تهیه و از برخی هزینه‌های غیر ضروری و دست و پاگیر جلوگیری کرد.

رجب پور اظهار کرد: اهدای سری جهیزیه توسط سپاه و کمیته امداد، برای الگو پذیری جوانان از ازدواج آسان است.

وی اهدای ۲۶ سری جهیزیه به جوانان بیجاری را در راستای ازدواج آسان دانست و ابراز داشت: برگزاری چنین مراسم هایی و اهدای جهیزیه به نوعروسان از برکات انقلاب اسلامی است.

رجب پور گفت: مقام معظم رهبری به مسئله ازدواج آسان جوانان اهمیت زیادی می‌دهند و همواره بر ازدواج آسان جوانان تاکید دارند.

وی بر لزوم الگو گیری سایر جوانان از چنین ازدواج‌های آسانی تاکید کرد و بیان داشت: این ازدواج‌ها باید الگویی برای سایر جوانان باشد تا آنها نیز هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهند و زندگی مشترک خود را تشکیل دهند.

لزوم رفع موانع ازدواج آسان جوانان

فرمانده سپاه بیجار بر لزوم رفع موانع ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت: باید شرایط را برای کاهش سن ازدواج فراهم کنیم چرا که امروزه متأسفانه سن ازدواج افزایش داشته و باید تلاش کنیم این سنت حسنه در سن مناسب برای جوانان رقم بخورد.

وی اضافه کرد: توجه به جوانان و اقشار ضعیف جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید شرایط در تلاش لازم در راستای ازدواج آسان جوانان فراهم شود.

رجب پور خاطر نشان کرد: بالا رفتن سن ازدواج و معضل طلاق از مشکلات اساسی جامعه است که حل این مشکلات نیازمند همکاری و مساعدت همه بخش‌ها است.

وی اضافه کرد: جهیزیه‌ها شامل پنج کالای اساسی و تولید داخلی، شامل یک یخچال، تلویزیون، لباس‌شویی، جاروبرقی و اجاق گاز است که با همیاری کمیته امداد، به نوعروسان نیازمند شناسایی شده، اهدا شد.

کد خبر 5994447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha