لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدویکمین روز؛

حزب‌الله لبنان ۴ عملیات جدید علیه نظامیان صهیونیست انجام داد

حزب‌الله لبنان ۴ عملیات جدید علیه نظامیان صهیونیست انجام داد

حزب‌الله لبنان با انجام ۴ عملیات جدید علیه موضع‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی شمار عملیات‌های خود در روز جاری را به ۸ رساند.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: با گذشت صد روز از تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار و نسل‌کشی مردم فلسطین در این باریکه، در روزهای اخیر حمله‌های نظامیان و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب غزه و کرانه باختری افزایش یافته و نیروهای مقاومت در این منطقه نیز نیز در حال مقابله با تهاجم صهیونیست‌های هستند.

حزب الله لبنان ۴ عملیات جدید علیه مراکز تجمع نظامیان صهیونیست انجام داد

حزب‌الله لبنان با انجام ۴ عملیات جدید علیه موضع‌های ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی شمار عملیات‌های خود در روز جاری را به ۸ رساند.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و در پشتیبانی از مقاومت شجاعانه و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۳:۲۵ عصر امروز به وقت محلی، موضع صهیونیستی «المالکیه» را با تسلیحات مناسب و به طور مستقیم هدف قرار داده‌اند.

بر اساس بیانیه صادرشده از سوی حزب‌الله لبنان، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان ساعت ۳:۳۰ عصر امروز به وقت محلی نیز موضع صهیونیستی «السماقه» واقع در مزارع اشغالی «شبعا» را با تسلیحات مناسب هدف قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان بیان کرد که ساعت ۴:۱۰ عصر امروز به وقت محلی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف موضع صهیونیستی «حانیتا» با موشک هدف قرار داده و به آنان آسیب وارد کرده است.

همچنین خبرنگار المیادین گزارش داد که موضع صهیونیستی «الضهیره» واقع در شمال اراضی اشغالی به صورت مستقیم از سمت لبنان با آتش سنگین هدف گرفته شده است.

از سوی دیگر توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «رب ثلاثین» و «عیتا الشعب»، اطراف شهرک‌های «عیترون»، «راشیا الفخار»، «اللبونه»، «کفرکلا» و «کفرحمام» و همچنین جاده مواصلاتی العدیسه به کفرکلا را گلوله‌باران کرد.

واکنش حزب الله به خروج نظامیان صهیونیست از غزه

فرار تانکهای رژیم صهیونیستی از غزه

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که لشگر ۳۶ ارتش این رژیم از نوار غزه عقب نشسته است. این لشگر تیپ ویژه گولانی، تیپ ششم، تیپ هفتم، تیپ ۱۸۸ و تیپ مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی را در برمی‌گیرد.

بنابراین در حال حاضر ۳ لشگر ۹۸، ۹۹ و ۱۶۲ نیروی زمینی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه حضور دارند.

آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه به صدا درآمد

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه خبر دادند.

شکار نظامی صهیونیست به دست مبارزان مقاومت

همزمان سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، از هدف قرار دادن یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مرکز خان یونس خبر داد.

در همین حال، منابع فلسطینی از درگیری شدید مبارزان مقاومت با نظامیان رژیم صهیونیستی در این منطقه خبر دادند.

از سوی دیگر گردان‌های مجاهدین اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در منطقه برج‌های مخابرات در شمال شهر غزه با نیروها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی درگیر شده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کردند.

آمار جدید شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تا این لحظه به ۲۴۱۰۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۰۸۳۴ نفر رسیده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که اشغالگران اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ کشتار و جنایت دیگر را در نوار غزه مرتکب شدند که طی آن ۱۳۲ نفر شهید شدند.

رژیم صهیونیستی از زمین و آسمان غزه را می کوبد

همزمان با حمله‌های هوایی شدید رژیم صهیونیستی به خان یونس، توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطق المناره و قاع القرین در جنوب و شرق این شهر را گلوله باران کردند. محله بطن السمین و البلد در خان یونس نیز به شدت از سوی توپخانه رژیم صهیونیستی گلوله باران شد.

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حمله‌هایی به اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه انجام دادند. همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شدت اردوگاه المغازی در مرکز غزه را هدف قرار دادند.

توپخانه رژیم صهیونیستی همچنین مسجد اندونزیایی را در معن در شرق خان یونس هدف قرار داد و آن‌را ویران کرد.

این درحالی است که هلال احمر فلسطین اعلام کرد: بیمارستانها در جنوب غزه سه برابر توان خود فعالیت می‌کنند و از کمبود سوخت رنج می‌برند. هلال احمر فلسطین از حمله نظامیان صهیونیست به کادر درمانی و امدادی خبر داد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی محله الزیتون در غزه را نیز بمباران کردند.

بمباران شدید اردوگاه البریج از سوی جنگنده‌های اسراییلی

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز دوشنبه اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را شدیداً بمباران کردند.

در همین حال، منابع فلسطینی از درگیری شدید مبارزان مقاومت با نظامیان اشغالگر اسراییلی در این منطقه خبر دادند.

از سوی دیگر، منابع محلی از شهادت ۳۳ فلسطینی در بمباران‌های بامداد امروز غزه خبر دادند.

بنابراین گزارش، در حملات بامداد امروز ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌های فلسطینیان در شهر غزه ۳۳ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

بمباران شدید اردوگاه البریج از سوی جنگنده‌های اسرائیلی

ارزیابی صهیونیست‌ها درباره حفظ قدرت حماس / اهداف نتانیاهو محقق نشد

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت که پس از گذشت ۱۰۰ روز از جنگ در غزه، برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اکثر مبارزان و رهبران جنبش حماس در نوار غزه همچنان در قید حیات هستند.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که محافل صهیونیستی در انتظار تحقق اهداف ادعایی نتانیاهو در پی آغاز جنگ علیه غزه بودند.

در جدیدترین نظرسنجی انجام شده نیز اکثریت جامعه صهیونیستی معتقد بوده‌اند که تحقق اهداف جنگ در غزه غیرممکن است!

روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم اعلام کرد بر اساس یک نظرسنجی انجام شده، ۶۴ درصد از شرکت کنندگان گفته‌اند رژیم صهیونیستی قادر به تحقق اهداف جنگ در غزه نخواهد بود.

تنها ۳۶ درصد صهیونیست‌ها گفته‌اند ارتش می‌تواند به اهداف جنگ در غزه دست یابد.

ارزیابی صهیونیست‌ها درباره حفظ قدرت حماس/ اهداف نتانیاهو محقق نشد

لیبرمن: کنترل شمال غزه را از دست داده‌ایم / کابینه جنگی در نبرد با حزب‌الله شکست خورد

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و عضو فعلی پارلمان این رژیم در اظهاراتی به انتقاد شدید از کابینه جنگی رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی با اشاره به تصاویر منتشر شده از حضور نیروهای حماس در شمال نوار غزه، تاکید کرد: آنها در حال انجام ماموریت‌های خود در شرایط عادی و طبیعی هستند و این یک خطر بزرگ برای هزاران ساکن در شهرک‌های اطراف غزه محسوب می‌شود، افرادی که در اثر رخدادهای اخیر در جای جای اسراییل آواره شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به ادامه نبرد در جبهه شمالی اراضی اشغالی هم مرز با لبنان، تاکید کرد: کابینه جنگی اسراییل در جنگ جبهه شمالی شکست خورده است و آنچه در ارتباط با حزب الله رخ داده یک غفلت تمام عیار است.

لیبرمن افزود: اگر اسراییل هر چه سریع‌تر از خواب بیدار نشود، بخش‌های مهمی از راهبرد امنیتی خودش را از دست خواهد داد.

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

تعمیق اختلاف‌ها در کابینه رژیم صهیونیستی / مشارکت «بنی گانتس» در تظاهرات ضد «نتانیاهو»

اختلاف‌های موجود در کابینه رژیم صهیونیستی به حدی رسیده که یکی از اعضای ارشد شورای جنگ اسراییل در تظاهرات گسترده ضد کابینه در تل‌آویو مشارکت کرد.

شبکه الجزیره گزارش داد که بنی گانتس، عضو کابینه جنگی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در تظاهرات گسترده دیروز یکشنبه در تل‌آویو که برای محکوم کردن سیاست‌های جنگی کابینه رژیم صهیونیستی به ویژه در زمینه نحوه تعامل با پرونده اسرای اسراییلی در غزه برگزار شده بود، شرکت کرد.

این اقدام تردیدهای زیادی را در خصوص آینده کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی و افق جنگ این رژیم و تجاوزهای آن ضد نوار غزه مطرح کرده است.

«بنی گانتس» در تظاهرات ضد نتانیاهو شرکت کرد

ادامه جنایت‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری / حمله به دانشگاه نابلس و تخریب منازل فلسطینیان

رژیم صهیونیستی دیشب در ادامه جنایت‌های خود در کرانه باختری به منازل تعدادی از فلسطینیان و همچنین دانشگاه نابلس یورش برده و تعدادی از منازل را نیز تخریب کردند.

حملات رژیم صهیونیستی ضد مناطق مختلف کرانه باختری دیروز و دیشب نیز همزمان با صدمین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه دنبال شد.

در همین رابطه نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی با نظامیان و گشتی‌های خود به شهرک الظاهریة واقع در جنوب الخلیل حمله کرده و به گشت‌زنی در مناطق مختلف این شهر مشغول شدند. شهر یطا واقع در الخلیل از دیگر مناطقی بود که از حملات نظامیان صهیونیست در امان نماند و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی از محورهای مختلف وارد این شهر شدند

اشغالگران صهیونیست همچنین به شهرهای قلقیلیه در غرب کرانه باختری و اریحا در شرق کرانه باختری نیز یورش بردند.

حمله رژیم صهیونیستی به دانشگاه نابلس و تخریب منازل فلسطینیان 

حملات گسترده رژیم صهیونیستی به شمال غزه و شهر خان یونس

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز دوشنبه موج جدید حملات گسترده موشکی و توپخانه‌ای ضد شمال نوار غزه و شهر خان یونس در جنوب را آغاز کرده است.

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که رژیم صهیونیستی از ساعتی پیش حملات گسترده وحشیانه‌ای را ضد مناطق مختلف نوار غزه آغاز کرده است. این در حالی است که درگیری‌های زمینی شدیدی در جبهه‌های مختلف دنبال می‌شود.

بر اساس این گزارش عمده حملات موشکی رژیم صهیونیستی بر شمال نوار غزه متمرکز شده است، علاوه بر اینکه توپخانه‌های رژیم اسراییل نیز همچنان مرکز شهر خان‌یونس و منطقه قیزان النجار و البطن السمین را هدف قرار می‌دهند. بالگردهای رژیم صهیونیستی نیز به سمت شرق شهر خان یونس تیراندازی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در حمله نیروهای اشغالگر صهیونیستی به یک منزل مسکونی در کنار مسجد الشمعة در منطقه حی‌الزیتون واقع در شرق نوار غزه قرار دارد، چند فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. از تعداد دقیق شهدا و مجروحان این حملات صهیونیست‌ها هنوز خبری منتشر نشده است.

در عرصه مبارزات زمینی نیز درگیری‌های شدیدی در مرکز و جنوب شهر خان‌یونس دنبال می‌شود و همزمان حملات توپخانه‌ای نیز ضد این مناطق و دیگر مناطق خان یونس تشدید شده است.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را در اطراف منطقه اروپایی واقع در شرق استان خان یونس در دستور کار قرار داده است.

این گزارش تاکید می‌کند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات موشکی را ضد شهر دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه انجام داده‌اند که هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد ارزیابی‌های ارتش اسراییل نشان می‌دهد که بیشتر رهبران و نظامیان حماس با وجود گذشته ۱۰۰ روز از جنگ غزه هنوز زنده هستند.

حملات گسترده رژیم صهیونیستی به شمال غزه و شهر خان یونس 

افزایش اختلاف بین اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر مسئله اسرا

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختلافات عمیق و جدی بین اعضای کابینه جنگ این رژیم بر سر قضیه اسرای اسراییلی در غزه پرده برداشت. این شبکه تاکید کرد که بنی گانتز و گادی آیزنکوت از حزب اردوگاه دولت معتقدند دولت تلاش جدی و کافی برای بازگرداندن اسرا از غزه نمی‌کند.

گانتز و آیزنکوت می‌گویند اولویت بازگرداندن زنده اسرا است. منبع مذکور اشاره کرد که در طرف مقابل، نتانیاهو و گالانت - وزیر جنگ - با هرگونه طرحی که منجر به توقف عملیات نظامی در غزه شود، مخالف هستند.

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به اظهارات سید حسن نصرالله

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نسبت به اظهارات دیروز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان واکنش نشان داده و تاکید کردند که باید محتوای این اظهارات به درستی درک شود.

اظهارات دیروز سید حسن نصرالله دبیر کل الله لبنان در صدر اخبار و تحلیل‌های مطرح شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و این رسانه‌ها بار دیگر تاکید کردند که دبیرکل حزب‌الله در تشدید جنگ روانی ضد دشمن بسیار ماهر است و این بخشی مهم از جنگ است. این رسانه‌ها ابراز داشتند که تمامی ساکنان سرزمین‌های اشغالی به اظهارات سید حسن نصرالله گوش می‌دهند.

این رسانه‌ها با اشاره به اینکه دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی چهارم خود از ابتدای جنگ غزه، اظهاراتش را با شجاعت بیشتری دنبال کرده و پیام‌هایش همچنان ثابت است. این رسانه‌ها تاکید کردند که دبیر کل حزب الله بخش مهمی از این جنگ به شمار می‌رود که نه تنها در عرصه میدانی بلکه در جنگ روانی نیز کارایی بالایی دارد. آنها تصریح کردند که وی تلاش می‌کند از آنچه که در سرزمین‌های اشغالی و افکار عمومی ساکنان آن در نتیجه ادامه جنگ و اسرای اسراییلی می‌گذرد، به خوبی بهره‌برداری کند.

این رسانه‌ها ادامه دادند که نصرالله به تمامی گفت‌وگوها و مناقشات مطرح شده در اسراییل توجه می‌کند و تحولات اسراییل و مطالب پیگیری شده در استودیوها و تحلیلگران اسراییلی را به دقت زیر نظر دارد و توجه زیادی به افکار عمومی اسراییل می‌کند.

آوی ایتام سرتیپ نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که پیش از این و تا سال ۱۹۹۹ فرمانده تیپ الجلیل و مسئول نیروهای اسراییلی در جنوب لبنان بود، به شبکه صهیونیستی کان گفت: ما با حزب الله در جنگ هستیم واین یک جبهه فعال دیگر است و نصرالله این موضوع را در سخنرانی امروز خود مطرح کرد. حزب‌الله از حماس حمایت می‌کند و از جنگ نمی‌ترسد و آنچه که امروز در غزه برای ما اتفاق می‌افتد، آنها را امیدوار می‌کند که جنگ متوقف شود و دولت از هم فرو بپاشد.

ایتام تصریح کرد که نصرالله سخنانش را می‌گوید و به آن عمل می‌کند، لذا باید اظهارات او جدی گرفته شود.

گال بسبرگ مشاور استراتژیک و مدیر بحران‌های رژیم صهیونیستی نیز به شبکه کان گفت: ما باید به خوبی به سخنان نصرالله گوش بدهیم، او خودش می‌گوید که شما [اسراییلیها] مشغول سیاست داخلی و اختلافات داخلی خودتان شده‌اید، شما مشغول گریه در شبکه‌های تلویزیونی شده‌اید. شما شکست خورده‌اید و این یک پیروزی بزرگ برای ما رقم می‌زند.

بسبرگ می‌افزاید که اسراییلی‌ها باید به این موضوع توجه کنند، کسانی که عرصه سیاست داخلی را درگیر می‌کنند و کسانی که به دنبال محکوم کردن کابینه و ارتش هستند، باید رفتار خود را متوقف کنند!

شوش رافن سرهنگ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و از مسئولان سابق شاباک و ارتش تاکید کرد: به نظر می‌رسد نصرالله برای افکار عمومی اسراییل سخنرانی می‌کند و از این عامل به عنوان اهرم فشار روانی مهم ضد ما استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: مهمترین نکته این است که او تماماً از مطالب ما و از اظهارات مسئولان سابق و شبکه‌های تلویزیونی که چیزی نمی‌فهمند، نقل قول می‌کند. آنها [این رسانه‌ها و اشخاص] فقط نماینده خودشان هستند و نماینده ملت و افکار عمومی اسراییل نیستند، آنها سربازان ما در این جبهه نیستند.

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به اظهارات سید حسن نصرالله 

حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه‌های اشغالگران در حمایت از غزه

مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای حمایت از غزه و پاسخ به جنایات و کشتارهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، سه پایگاه اشغالگران را در عراق و سوریه مورد حمله موشکی و پهبادی قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که به وارد کردن ضربات بیشتر به مواضع دشمن ادامه خواهد داد.

درگیری شدید مقاومت با اشغالگران در خان یونس

مبارزان مقاومت فلسطین بامداد امروز دوشنبه وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای اشغالگر اسراییلی در مرکز و جنوب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شدند.

کد خبر 5994824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha