۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه:

مطالعه کتاب «میاندار» برای هر خوانده‌ای جذاب و شنیدنی است

مطالعه کتاب «میاندار» برای هر خوانده‌ای جذاب و شنیدنی است

کرمانشاه- معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به انتشار کتاب «میاندار» خاطرات رزمنده قهرمان کرمانشاهی، گفت: مطالعه کتاب «میاندار» برای هر خوانده‌ای جذاب و شنیدنی است.

رضا کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار کتاب «کتاب میاندار» در استان کرمانشاه، اظهار کرد: «میاندار» به قلم احمد مصطفایی خاطراتی از زبان حاج محمد طالبی است که برای برخی از اهالی جنگ و جبهه و مردم کرمانشاه بسیار شناخته شده است و شاید بهترین کلمه در وصف وی همین میانداری باشد.

وی افزود: کتاب با پیاده روی اربعین آغاز و با پیاده روی اربعین به پایان می‌رسد با این تفاوت که فصل ابتدایی کتاب، پیاده روی اربعین از زبان نویسنده است که پا در رکاب راوی به زیارت ارباب می‌رود و فصل آخر از زبان خود راوی است که طبق سنت هر ساله پیاده به زیارت اباعبدالله الحسین می‌رود.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: از جمله نکات جذاب کتاب همین است که با همان موضوعی که شروع می‌کند خاتمه هم می‌دهد.

کریمی بیان کرد: کتاب «میاندار» اصرار چند ساله نویسنده برای گفتن وقایعی که در جنگ بر حاج محمد طالبی گذشته است و از امتناع ایشان برای گفتن خاطرات ولی سرانجام رضایت می‌دهند و میاندار تهیه می‌شود.

وی با اشاره به محورهای این کتاب، اضافه کرد: مسئولیت سنگین زمان نوجوانی و کار سخت در روستا بعد از رفتن پدر، آشنایی ایشان با امام خمینی (ره)، چگونگی راضی شدن مادر برای فرستادن وی به جبهه، شرایط تحمل ناپذیر جزیره مجنون و صبر رزمندگان، عمل نخاع بدون بیهوشی. نصیحت شهدا، اشاراتی به برخی شهدای کرمانشاهی از جمله سید مجید کلوشادی، حسین اجاقی، هاشم رضوان مدنی و در پایان خاطره مجروحیت شدید و بستری در بیمارستان و خبر دیدار با رهبر نقل می‌شود.

کد خبر 5994963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha