۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبرداد؛

مشارکت ۸۴درصدی جمعیت هدف استان زنجان در پویش ملی سلامت

مشارکت ۸۴درصدی جمعیت هدف استان زنجان در پویش ملی سلامت

زنجان-معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان از مشارکت ۸۴درصدی جمعیت هدف استان در پویش ملی سلامت تا پایان روز یکشنبه ۲۴دی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود رحمانی گفت: جمعیت هدف پویش ملی سلامت (غربالگری قند و فشار خون)، افراد ۱۸ سال و بالاتر هستند که تعداد آنها در استان ۷۹۶ هزار و ۳۳۳ نفر است و از این تعداد تا پایان روز گذشته، ۶۶۶ هزار و ۴۲۳ نفر غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه حد انتظار مشارکت در این پویش در شهرهای استان، ۷۰ درصد و در روستاها ۱۰۰ درصد بود، افزود: خوشبختانه با مشارکت ۷۶ درصدی در شهرها و ۱۰۰ درصدی در روستاهای استان، موفق شدیم از حد انتظار عبور کنیم.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به مشارکت ۱۰۰ درصدی جمعیت هدف در شهرستان‌های سلطانیه، خرمدره، خدابنده و ایجرود، خاطرنشان کرد: مشارکت جمعیت هدف در این پویش تا پایان روز گذشته، در شهرستان طارم ۹۹ درصد، در شهرستان ماهنشان ۹۷ درصد و در شهرستان زنجان نزدیک به ۷۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان همزمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز شده است، گفت: این پویش تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت و همه افراد ۱۸ سال و بالاتر و همچنین بانوان باردار در هر سنی که هستند می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع سلامت و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سطح استان در غربالگری قند و فشار خون شرکت کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: در این طرح، ضمن غربالگری قند و فشارخون، اندازه‌گیری قد و وزن و محاسبه شاخص توده بدنی و تن‌سنجی هم انجام می‌شود که همه این خدمات رایگان است.

وی افزود: بیماران بعد از غربالگری و شناسایی، از طریق سیستم ارجاع به سطح درمانی مربوطه ارجاع می‌شوند و تحت کنترل و درمان قرار می‌گیرند.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار کرد: بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته، ۴۱.۵ درصد از مبتلایان به فشارخون بالا و ۳۶.۸ درصد از مبتلایان به دیابت در سطح استان، از بیماری خود آگاهی ندارند و این موضوع، اهمیت مشارکت در این پویش را آشکار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که از وضعیت فشارخون و قندخون خود مطلع هستند می‌توانند با خود اظهاری در سامانه op.salamat.gov.ir در طرح ملی غربالگری قند و فشارخون بالا مشارکت کنند.

کد خبر 5995001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha