۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹

مدیرکل هواشناسی استان البرز خبر داد؛

رخداد بهمن و یخبندان فراگیر در ارتفاعات البرز

رخداد بهمن و یخبندان فراگیر در ارتفاعات البرز

کرج- مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: تا پایان هفته استقرار جو پایدار و کاهش دمای حداقل در ارتفاعات رخداد بهمن و یخبندان فراگیر مورد انتظار است.

‌آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیش بینی هوای استان البرز با محوریت کرج گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از خروج سامانه بارشی از منطقه البرز مرکزی است و تا پایان هفته استقرار جو پایدار و کاهش دمای حداقل و در ارتفاعات رخداد بهمن و یخبندان فراگیر مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با مه در پاره‌ای نقاط، یخبندان و کاهش دمای کمینه است، مطرح کرد: فردا سه شنبه آسمان صاف همراه با مه رقیق در پاره‌ای نقاط و یخبندان و چهارشنبه نیز آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با یخبندان و عصر و شب ابری است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به پیش بینی جاده‌ای استان البرز با محوریت جاده چالوس و طالقان، نوع مخاطره موجود را انباشت برف، یخبندان و کاهش محسوس دمای کمینه در نیمه شمالی و ارتفاعات استان دانست و افزود: اثر این مخاطره سقوط بهمن و ریزش سنگ و لغزندگی جاده‌ها و معابر کوهستانی است.

بهاروند احمدی با تاکید بر ضرورت خودداری مسافران از تردد در جاده‌های کوهستانی به دلیل خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ توصیه کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، کوهنوردان از هرگونه صعود به ارتفاعات و قله‌های البرز مرکزی جدا خودداری کنند.

کد خبر 5995089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha