۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲

معاون بنیاد مسکن مرکزی:

۷۳ هزار سند روستایی در استان مرکزی صادر شده است

۷۳ هزار سند روستایی در استان مرکزی صادر شده است

اراک- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن مرکزی گفت: ۷۳ هزار جلد سند در ۶۴۴ روستای این استان صادر شده است.

مهرشاد افروز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر توسعه عمران روستایی را از برنامه‌های اولویت دار بنیاد مسکن استان مرکزی عنوان کرد و گفت: در این استان از ۱۰۶۶ روستا، ۸۵۵ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که اکنون این مهم در روستاهای دارای ۲۰ خانوار مورد توجه ویژه است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه عمران روستایی تخصیص پیدا کرده که این میزان اعتبار برای ۱۵۹ روستا برنامه‌ریزی شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به ۱,۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: تا کنون برای ۹۱۵ روستای این استان طرح هادی تهیه شده و با توجه به نیاز و درخواست مردم، بازنگری در این طرح‌ها مورد توجه است اکنون این اقدام در خصوص ۳۹۳ روستا در حال اجرا است همچنین در ۱۱۰ روستای فاقد دهیاری کمتر برخوردار استان مرکزی نیز طرح هادی اجرا شده است.

افروز با اشاره به روستاهای گردشگری افزود: در برنامه پنجم توسعه، طرح گردشگری روستای هزاوه مصوب شده و اکنون در دست اجرا است و فاز نخست اجرایی آن از پیشرفت ۸۰ درصدی برخوردار است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی بیان کرد: تهیه و اجرای طرح بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی مدنظر است که روستای وفس و انجدان دارای این شرایط ویژه هستند.

افروز گفت: یکی از ظرفیت‌های قانونی که از سال ۹۴ در لایحه بودجه تصویب شده، استفاده از قیر رایگان برای بهسازی معابر و کمک به اجرای معابر طرح‌های هادی روستایی است که از این ظرفیت تاکنون در حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع بهره گیری شده و سال گذشته نیز در ۲۰۳ روستا حدود ۶ هزار و ۸۰۶ تن قیر برای معابر روستایی تخصیص یافته است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح نهضت ملی روستایی در دولت سیزدهم مطرح شده که در استان مرکزی نیز برنامه‌ریزی لازم از شهریور ماه امسال آغاز و بر اساس سهمیه ابلاغی برای ۱۰ هزار واحد روستایی در قالب نهضت ملی روستایی برنامه ریزی شده است.

افروز گفت. تاکنون نهضت ملی مسکن برای ۱۹ روستا با ۱۰ هزار واحد روستایی در دستور کار قرار گرفته که در ۴ روستا مصوب شده و ۱۵ روستا نیز در مرحله برنامه‌ریزی است.

وی بیان کرد: فعالیت دیگر بنیاد مسکن در حوزه مدیریت زمین در روستاها و صدور اسناد مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است که از ابتدای اجرای این طرح، در ۶۴۴ روستای استان ۷۳ هزار جلد سند و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۱۲ هزار جلد سند صادر شده است.

کد خبر 5995764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha