۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد خبرداد؛

قطع آب مجتمع‌های مسکونی دارای استخر و ادارات پر مصرف مشهد

قطع آب مجتمع‌های مسکونی دارای استخر و ادارات پر مصرف مشهد

مشهد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اخطار و قطع آب مجتمع‌های مسکونی دارای استخر، باغ ویلاها و ادارات پر مصرف مشهد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اسماعیلیان با اشاره به شرایط خشکسالی شدید و وضعیت بحرانی تأمین آب مشهد اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، اخطار و قطع آب مجتمع‌های مسکونی دارای استخر، باغ ویلاها و ادارات پر مصرف مشهد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: الزام برای کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب ادارات اطلاع رسانی شده و با ادارات و سازمان‌هایی که مصرف آب نامتعارف دارند برخورد شده و آب این ادارات قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه از مهر ماه سال جاری تاکنون ۲۳ میلیمتر بارندگی داشته ایم و ۶۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره بلند مدت در مشهد اتفاق افتاده گفت: بارندگی‌های انجام شده هم غیر مؤثر بوده و موجب ایجاد روان آب و ورودی به سدها نشده است به طوری که در حال حاضر با ۶۰ درصد کاهش میزان ذخیره آب سدها مواجه هستیم و سال سختی را به لحاظ تأمین آب برای این کلانشهر در پیش رو داریم.

اسماعیلیان اظهار کرد: البته یک سری پروژه‌ها تعریف شده که با اجرای آن بخشی از کم بارشی ها و کسری آب مشهد جبران خواهد شد بنابراین در شرایط ویژه ای قرار داریم که سختی‌های سه سال گذشته هم اضافه شده و همانطور که در بحث اجرای پروژه‌ها باید پروژه‌های ویژه‌تر، خاص تر و سخت‌تری را اجرا کنیم، در حوزه مدیریت مصرف هم باید اقدامات ویژه‌تری را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: در راستای تصمیمات قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، چندین محور در اولویت قرار گرفته و تکالیفی از جنس اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه جهت همراهی بیشتر مردم و در کنار آن یک سری اقدامات بازدارنده پیش بینی شده که در خصوص دستگاه‌های اجرایی، قبلاً اطلاع رسانی جهت الزام کاهش ۲۰ درصد مصرف آب انجام شده و انشعاب آب آن دسته از اداراتی که رعایت مصرف متعادل نداشته باشند قطع خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین قطع انشعابات عمومی متعلق به مجتمع‌های مسکونی که دارای استخر هستند و نیز انشعاب آب باغ ویلاهای داخل و اطراف شهر مشهد که مصرف نامتعارف دارند در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلیان همچنین خاطرنشان کرد: فضاهای عمومی مثل هتل‌ها و کارواش‌ها مورد رصد دقیق قرار گرفته که بخش زیادی از آنها با اقداماتی نظیر نصب تجهیزات کاهنده مصرف خود را متعادل کرده و انشعاب بخشی که مصرف نامتعارف دارند قطع می‌شود.

کد خبر 5996333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha