۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱

رییس اداره جنگل‎کاری منابع طبیعی مرکزی:

۲۲۰ هزار قلمه گل محمدی در استان مرکزی تولید شد

۲۲۰ هزار قلمه گل محمدی در استان مرکزی تولید شد

اراک- رییس اداره جنگل‎کاری و جنگداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مرکزی گفت: ابتدای دی‎ماه تاکنون عملیات تولید و تهیه ۲۲۰ هزار قلمه گل محمدی در محیط گلخانه ای این استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد هاشمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۲۰ هزار قلمه گل محمدی اواخر اسفندماه تا اردیبهشت ماه سال آتی پس از ریشه زنی به گلدان منتقل می‌شوند و در اواسط پاییز آینده نیز آماده توزیع در بین مردم خواهد بود.

وی اعتبار صرف شده برای تولید این تعداد قلمه را بالغ بر ۳۵۰ میلیون دانست و گفت: کار از طریق پیمانکار و در شهرستان محلات به عنوان یکی از تعهدات استان پیرو طرح کاشت ۴ میلیون اصله نهال در سال ۱۴۰۳ انجام شده است.

هاشمی با اشاره به تولید ۲۲۰ هزار قلمه گل محمدی در گلخانه‌های استان مرکزی، بیان کرد: گل محمدی در تابستان گل می‌دهد و زمان گلدهی آن نیز می‌تواند متفاوت باشد و به دلیل شرایط آب و هوایی گلدهی این گیاهان به طور معمول طولانی مدت و حدود ۲ ماه است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری استان مرکزی با اشاره به اینکه گل محمدی معمولاً به خشکی و گرما مقاوم هستند و در شرایط آب و هوایی گوناگون رشد می‌کنند، افزود: این گل ویژگی‌های دیگری همچون مقاومت به برخی از بیماری‌ها و آفات را دارد که ممکن است بسته به شرایط محیطی و نوع گیاه متفاوت باشد.

کد خبر 5996998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha