۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳

معاون اداره کل ارشاد اسلامی البرز:

درک خود را از فضای مجازی افزایش دهیم

درک خود را از فضای مجازی افزایش دهیم

کرج- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: باید درک خود از فضای مجازی را افزایش دهیم و بدانیم چه اقداماتی در این بستر انجام می‌شود و چگونه تاثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوروزی ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره بصیرت مجازی که در سالن گفت وگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد، گفت: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یکسری طرح‌های فرهنگی وجود دارند که پس از تصویب با مشارکت مؤسسات فرهنگی هنری اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده این طرح‌ها در راستای اهداف و سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، مطرح کرد: دو طرح تصویب شده که جشنواره بصیرت مجازی یکی از آنها در حوزه رسانه و فضای مجازی بود. امید آن می‌رود بتوانیم در سال‌های آتی نیز طرح‌هایی در حوزه رسانه تصویب و اجرا کنیم و برنامه‌های رسانه‌ای مدنظر را پوشش دهیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به نقش و جایگاه مهم اصحاب رسانه در پرداختن به فضای مجازی مطرح کرد: یکی از موارد در دستورکار قرار گرفته این است که جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان البرز را نیز در قالب این طرح‌ها مورد حمایت قرار دهیم و آن را بهتر و با کیفیت بالاتر نسبت به سال‌های گذشته برگزار کنیم.

نوروزی با بیان اینکه امروز فضای مجازی سهم بالایی از تأثیرگذاری بر اذهان مردم را به خود اختصاص داده و زمین بازی به سمت این فضا رفته است، خاطرنشان کرد: گروه‌هایی که می‌خواهند به اهداف مدنظر خود برسند، چه در درون نظام و چه در مقابل آن، اگر بتوانند در این زمین بازی کنند و به اهداف خود برسند، پیروز میدان خواهند شد.

وی اضافه کرد: بنابراین وقتی دشمنان در این زمین بازی می‌کنند و هدف آنها تأثیرگذاری و جهت دهی به افکار عمومی است، ما نیز باید در همین فضا پاسخگوی تهاجم‌های این گروه‌ها علیه نظام باشیم. همچنین باید درک خود از فضای مجازی را نیز افزایش دهیم و بدانیم که چه اقداماتی در این بستر انجام می‌شود و چگونه تأثیر می‌گذارد و اذهان را به تسخیر خود در می‌آورد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به قدرت بالای فضای مجازی اظهار کرد: امروز با توجه به در دسترس بودن گوشی تلفن همراه و فضای مجازی در همه حال، هر کس در هر نقطه‌ای می‌تواند با استفاده از آن تولید محتوا کند، بنابراین بحث تأثیرگذاری در این زمینه مطرح است که باید توسط اصحاب رسانه تبیین شود.

نوروزی با بیان اینکه علاوه بر اصحاب رسانه عوام نیز باید آگاهی لازم نسبت به این موضوع را کسب کنند، بر ضرورت ترویج فرهنگ استفاده از فضای مجازی تاکید و عنوان کرد: امید است با استفاده آگاهانه از این بستر به سمتی حرکت کنیم که کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی در این فضا باشیم و علاوه بر پاسخگویی به حملات داخلی و خارجی، بتوانیم با تولید محتوای مناسب فرهنگ سازی و جریان سازی نیز کنیم.

کد خبر 5997214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha