۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶

استاندار البرز:

ساخت هتل و اقامتگاه مانع گسترش ویلاسازی می‌شود

ساخت هتل و اقامتگاه مانع گسترش ویلاسازی می‌شود

کرج- استاندار البرز گفت: توسعه صنعت گردشگری و حمایت از ساخت هتل و اقامتگاه در استان علاوه بر رشد اشتغال، مانع گسترش ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی پیش از ظهر چهارشنبه در کارگروه زیربنایی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید طرح‌ها و برنامه‌ها را به گونه‌ای دنبال کنیم که حقی از آیندگان نیز ضایع نشود، گفت: حفاظت و حراست از اراضی کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی استان، مبنای تصمیم گیری ها در طرح‌های تفصیلی و توسعه است.

وی افزود: حمایت از طرح‌های گردشگری، بوم گردی و صنایع دستی تأثیر بسزایی در حفظ کاربری اراضی و ایجاد بسترهای اشتغال و رشد اقتصادی استان دارد. ایجاد دو هزار هکتار گلخانه در البرز یک هدف بزرگ و مهم محسوب می‌شود که جهاد کشاورزی استان باید در این راستا طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه دهد و آنها را اجرایی کند. توسعه صنعت گردشگری و حمایت از ساخت هتل و اقامتگاه در استان علاوه بر رشد اشتغال، مانع گسترش ویلاسازی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی می‌شود.

استاندار البرز مطرح کرد: مدیریت دانش در بخش کشاورزی منجر به توسعه کشاورزی گلخانه‌ای، دانش بنیان و فناورانه می‌شود و این امر اشتغال، بهره وری، عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مهم‌تر از همه صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال دارد. تحقق کشاورزی دانش بنیان، منابع موجود را به سمت بیشترین و بهترین بهره وری، هدایت می‌کند.

در این نشست سه طرح مورد بررسی قرار گرفت و تصویب نهایی آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز با رأی گیری از اعضا صورت می‌گیرد.

کد خبر 5997296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha